Bussin kyytiin pääsee kyykkäämällä 22.9. sekä nauttimaan elämyksellisistä bussimatkoista

Julkaistu 21.9.2017 9.53

Viime syksyn Liikkujan viikolla järjestetty Kyykyllä kyytiin -tempaus saa jatkoa. Huikean suosion saaneessa liikkumiskampanjassa kaupunkilaiset saivat ansaita ilmaisia joukkoliikenteen bussilippuja tekemällä kyykkyjä tai istumaannousuja.

Perjantaina 22.9.2016 on "Auton vapaapäivä". Silloin Kyykyllä kyytiin -kampanjalla innostetaan taas tamperelaisia liikkumaan. Ilmaisen kertalipun voi ansaita tekemällä 20 kyykkyä tai seisomaannousua tuolilta. Lippuja jaetaan liikuntasuorituksia vastaan alkaen klo 14.30 Koskikeskuksen keskusaukiolla. Lippuja jaetaan niin kauan kuin niitä riittää. Lippuja voi saada kyykkäämällä korkeintaan kaksi kappaletta.

Tempauksen järjestävät yhteistyössä Tampereen seudun joukkoliikenne, Liikkuva Tampere ja Tampereen ammattikorkeakoulu. Lippuja jakavat Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijat, jotka tunnistaa vihreistä Liikkuva Tampere -paidoista.

Lisäksi perjantaina luvassa on elämyksellisiä bussimatkoja, kun Laulu-siskot ry ilahduttaa lauluillaan busseissa alkuillasta.

Liikkuva Tampere -hanke
Hyvinvointikoordinaattori