Hae
Valikko
a a

Yrityksiltä kysellään halukkuutta hyödyntää julkisesti korvattuja kyytejä

Julkaistu 7.9.2017 12.49

Tampereen kaupunki kokeilee vuoden 2018 aikana palvelua, jossa valittujen yritysten työntekijät voivat käyttää julkisesti korvattujen matkojen kuljetusverkostoa työpäivän aikaisiin liikkumistarpeisiin. Kuljetukset tilataan etukäteen, ja ne tarjoavat ovelta-ovelle -palvelun huomattavasti taksia edullisemmin.

Yritysten kiinnostusta kokeilua kohtaan kartoitetaan kyselyllä 4.10.2017. Kysely on avoin kaikille yrityksille, joilla on toimipaikka Tampereella. (Linkki kyselyyn alla)

Kyselyn perusteella valitaan 5–10 yritystä, joille tehdään veloituksetta henkilöstön laaja liikkumiskysely. Yritys saa siitä tietoa henkilöstön työmatkaliikkumisen nykytilasta ja kehittämistarpeista. Kyselyiden perusteella kokeilu muokataan kohdeyritysten työasiamatkustusta parhaiten palvelevaksi.

Kimppataksi helpottaa työntekijän liikkumista esimerkiksi kokouksiin tai asiakastapaamisiin työpäivän aikana. Oman auton voi jättää kotiin, vaikka työpäivän aikana olisi tarvetta automatkalle. Samalla säästyy parkkipaikasta huolehtimisesta.

Sito Oy:
Maiju Lintusaari