Tampereen Voimia ja tamperelaiset ennätysjahdissa

Julkaistu 4.9.2017 14.47

Tampereen Voimia ja tamperelaiset ovat mukana Pro Luomu ry:n järjestämässä ennätysjahdissa: keskiviikkona 6.9.2017 yritämme yhdessä asiakkaidemme kanssa luomupuuron syönnin maailmanennätystä! Maailmanennätystempaus järjestetään Suomi100-juhlavuoden kunniaksi ja siihen voi osallistua koko Suomen kansa.

Luomupuuron ME -tempaukseen osallistuu yli 200 000 lasta ja nuorta lähes sadassa Suomen kunnassa Rovaniemeltä Helsinkiin. Luomupuuroa lusikoidaan maailmanennätystahtiin yli tuhannessa päiväkodissa, yli 600 peruskoulussa, lähes sadassa lukiossa sekä kymmenissä ammatti- ja korkeakoulujen toimipisteissä. Tamperelaiset ovat totta kai mukana - ainakin Tampereen Voimian 35 000 asiakkaan voimin.

Luomumaitoon keitettyä luomuneljänviljan puuroa syödään keskiviikkona tamperelaisissa päiväkodeissa aamulla ja kouluissa, lukioissa ja ammatillisissa oppilaitoksissa lounaalla. Myös palvelukeskuksissa ja asumispalveluissa on tarjolla luomupuurovaihtoehto. Tampereen Voimialle tempaukseen osallistuminen on luonnollista, sillä kaikki käytössä olevat puurohiutaleet ovat luomua. Puuro on mainiota perusruokaa, joka muuntautuu moneen makuun. Puuroa voi tuunata loputtomiin esimerkiksi hedelmillä, pähkinöillä, siemenillä, raejuustolla tai erilaisilla marjakeitoilla.

Luomupuuron ME -tempaukseen on ilmoittautunut mukaan yli 160 organisaatiota. Mukana on erilaisia tahoja luomutiloista isoihin elintarvikeyrityksiin. Luomupuuroa syödään mm. armeijassa, vankiloissa sekä useassa Suomen suurlähetystössä. Arvioiden mukaan ennätyspäivänä tarjotaan ainakin 350 000 annosta luomupuuroa.

Luomualan koordinaatiohankkeen järjestämä luomupuuron ME -kampanja juhlistaa satavuotiasta Suomea ja on osa Syödään yhdessä -teemaa. Lisätietoja kampanjasta sekä siihen osallistumisesta:

Tuotekehitysvastaava
Maiju Suvanto