Kaupunki myönsi tukea innovaatiotapahtumille

Julkaistu 30.8.2017 19.06

Tampereen kaupunki myöntää 15.000 euron avustuksen Twinkle-tapahtuman järjestämiseen vuodelle 2017 ja tukee myös InnoEvent Tampere 2017 -tapahtumaa 10.000 eurolla.

Twinkle on tapahtuma, jonka tarkoituksena on tuoda yhteen kansainvälisiä osaajia ja yrityksiä sekä tarjota näille mahdollisuus verkostoitumiseen ja yhteistyöhön. Twinkle Association ry:n vuosittain järjestämä tapahtuma pyrkii tavoittamaan laajasti niin yrityksiä, kansainvälisiä osaajia, julkisia instituutioita kuin korkeakoulujakin.

Tapahtumalla halutaan vahvistaa myös alueen imagoa innovaatiokeskittymänä ja tuoda Suomelle kansainvälistä näkyvyyttä. Tapahtuma järjestetään joulukuussa.

InnoEvent Tampere on vuosittain järjestettävä innovointiviikko, jossa monialaiset opiskelijatiimit ratkovat yrityksiltä ja yhteisöiltä tulleita haasteita. Tampereen ammattikorkeakoulun tähän asti järjestämä tapahtuma on tänä vuonna tarkoitus profiloida kaikkien Tampere 3 -osapuolten tilaisuudeksi ja kasvattaa samalla sen näkyvyyttä.

Marraskuussa järjestettävä viisipäiväinen InnoEvent tukee sekä korkeakoulujen keskinäistä yhteistyötä että niiden yhteistyötä yritysten kanssa. Opiskelijoilla on tapahtumassa keskeinen rooli.

Elinvoima- ja osaamislautakunta päätti avustuksista 30.8.2017.

Suunnittelija
Minna Merikoski