Nuoret juhlivat Blockfest-viikonloppuna melko rauhallisesti

Julkaistu 22.8.2017 17.35

Joukko vapaaehtoisia aikuisia ja nuorisotyöntekijöitä jalkautui juhlivien nuorten pariin ja auttamaan apua tarvitsevia Blockfest-viikonloppuna. Väkijoukon suuruuteen nähden illat sujuivat melko hyvin.

Kaupunkifestivaali Blockfest rantautui Tampereen Ratinaan viime viikonloppuna. Tuhannet tamperelaiset nuoret kokoontuvat tuolloin joko festarialueelle tai sen välittömään läheisyyteen juhlimaan.

Molempina iltoina nuorten pariin jalkautui noin 20 hengen joukko, jossa oli mukana nuorisopalveluiden, Tampereen ev.lut. seurakunnan ja järjestöjen työntekijöitä sekä vapaaehtoisia.

– Iltojen aikana paikattiin pieniä haavoja, heräteltiin päihtyneitä ja ohjattiin nuoria kotiin, kertoo nuorisopalveluiden johtava koordinaattori Tiina-Liisa Vehkalahti.

Blockfest-viikonlopun arvioitiin ennalta olevan samankaltainen tapahtuma kuin koulujen päättäjäisillan Rosendahlin rannassa. Tiina-Liisa Vehkalahti kertoo iltojen kuitenkin sujuneen yllättävän rauhallisesti väkijoukon suuruuteen nähden.

– Muutamia ylilyöntejä toki mahtui joukkoon, mutta suurin osa nuorista oli hyväntuulisia ja hyvin käyttäytyviä.

Sisä-Suomen poliisilaitoksen rikosylikonstaapeli Virpi Kaltion mukaan viikonloppu oli poliisin näkökulmasta vilkas, mutta juhlinta sujui silti melko rauhallisesti. Kaltion mukaan alueelle jalkautuneista aikuisista oli hyötyä myös poliisille. Hän kiittää nuorisopalveluita ja koko Huolella-verkostoa hyvin sujuneesta yhteistyöstä.

Johtava koordinaattori
Tiina-Liisa Vehkalahti