Hae
Valikko
a a

Hervannan ja Kaukajärven alueen kirjoituskilpailu alkaa 1.9.

Julkaistu 22.8.2017 13.59

Kahden kaupunginosan yhteinen kirjoituskilpailu käynnistetään perjantaina 1.9. klo 18 Hervannan kirjastossa järjestettävässä tilaisuudessa. Kirjoituskilpailuun voi osallistua lokakuun loppuun saakka. Hervannan ja Kaukajärven alueen kirjoituskilpailun järjestävät yhteistyössä Hervannan kirjasto, Hervannan tiedotusyhdistys, Tampereen kaupungin kulttuuripalvelut, PAKU ry. ja Lions Club Tampere/Hervanta.

Näkymä Hervannan kirjastosta

Kirjoituskilpailuun voivat osallistua Hervannan ja Kaukajärven alueella asuvat, työskentelevät tai opiskelevat kirjoittajat, jotka eivät ole julkaisseet omaa teosta. Kirjoituskilpailuun voi osallistua joko proosa- ja lyriikkatekstillä tai molemmilla. Osallistuja voi lähettää kumpaakin tekstiä korkeintaan 10 sivua. Kirjoitusten aihe ja tyyli ovat vapaita. Tekstien tulee olla suomen kielellä kirjoitettuja. Kilpailussa jaetaan rahapalkintoja ja kunniamainintoja.

Arvosteluraatiin kuuluvat:

sarjakuvataiteilija, runoilija Vesa-Heikki Hietanen, Hervannan Lyhyttavara

YTM Ritva Hokka-Ahti

äidinkielenopettaja Helena Hovila, Kaukajärven koulu

vuorovaikutussuunnittelija Sirpa Koivu, PAKU ry

päätoimittaja Freija Metsähalme, Hersa ja

aluekirjastonjohtaja Taina Sahlander, Tampereen kaupunginkirjasto.

Hervannan alueen kirjoituskilpailua on järjestetty vuodesta 1991 lähtien. Vuodesta 1994 alkaen Hervannan kirjoituskilpailu on ollut aiheeltaan ja tyyliltään vapaa. Kilpailu järjestettiin Hervannan kirjoituskilpailun nimellä vuosittain aina vuoteen 2006 saakka, jolloin se laajeni Hervannan ja Kaukajärven alueen kirjoituskilpailuksi. Sen jälkeen kirjoituskilpailu on järjestetty muutaman vuoden välein.

Kilpailuaikaa lokakuun loppuun

Kilpailutyöt on toimitettava 31.10.2017 mennessä Hervannan tai Kaukajärven kirjastoon tai postitse Hervannan kirjastoon osoitteeseen:

Hervannan kirjasto

"Kirjoituskilpailu"

33721 Tampere.

Kirjoitukset on varustettava nimimerkillä. Mukaan tulee liittää suljetussa kuoressa myös kirjoittajan oikea nimi sekä osoite. Kirjoituksia ei palauteta. Kilpailuohjeet ja säännöt löytyvät kirjaston verkkosivuilta .

Kilpailutyöt pidetään esillä Hervannan kirjaston Hervanta-kokoelmassa, ja niitä voidaan julkaista.

Runoja ja musiikkia avajaisissa

Hervannan ja Kaukajärven alueen kirjoituskilpailu käynnistetään Hervannan kirjastossa näyttävästi perjantaina 1.9. klo 18. Tilaisuudessa esiintyvät runoilijat Saku Lillukka ja Tauno Tuomivaara sekä runouteen ja improvisaatioon perustuva bändi The Jack Kerouac Shaped Society -project. Bändin jäsenet ovat Lauri Hannu, kielisoittimet, Masi Hukari,kielisoittimet ja puhaltimet, Jussi Villgren,lyömäsoittimet sekä Kalle Niinikangas, verbalistiikka.

Tampereen kaupunginkirjasto
Aluekirjaston johtaja