a a

Tampereen Taitaja2018-vuosi käynnistyy MegaStartilla Särkänniemessä

Julkaistu 21.8.2017 14.50

Taitaja2018-lukuvuosi starttaa torstaina 24.8.2017 Taitaja2018 MegaStartti -tapahtumalla Särkänniemessä. Perinteisen huvittelun lomassa viihdyttävät Mansesteri, Prinssi Jusuf, Seksikäs-Suklaa & Dosdela ja VG+ sekä Pyrokratia-tulishow. Tapahtuma-alueelle on vapaa pääsy ja oppilaitoksille on tarjolla rannekkeita ennakkomyyntiin edullisempaan hintaan.

Keväällä 2018 Taitaja-tapahtuma järjestetään Tampereella. Taitaja-tapahtuma on vuosittainen ammattitaidon SM-kilpailu ja ammatillisen koulutuksen suurtapahtuma. Nelipäiväinen tapahtuma koostuu eri lajien SM-ammattitaitokilpailuista, yläkoululaisten Taitaja9-kädentaitokilpailusta ja erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden ammattitaitokilpailusta.

Mestaruuksia ratkotaan yli neljässäkymmenessä lajissa ja kilpailijoita on mukana yli neljäsataa. Tampereelle tapahtumaan odotetaan noin 50 000 vierailijaa. Avajaisia vietetään maanantaina 14.5. ja kilpailupäivät ovat 15.-17.5.2018.

Kilpailujen lisäksi tarjolla on seminaareja, ammattitori ja muuta oheisohjelmaa. Pääasiallisena tapahtumapaikkana on Tampereen Messu- ja Urheilukeskus. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Tampereen seudun ammattiopisto Tredu, Ammattiopisto Tavastia, Sasky Koulutuskuntayhtymä, Valkeakosken ammatti- ja aikuisopisto, Kiipulan ammattiopisto ja Ahlman.

Ensimmäistä kertaa Taitaja-tapahtuman historiassa mukana on myös hyväntekeväisyyskampanja. Osa Taitaja2018 MegaStartin ennakkomyytyjen rannekkeiden hinnasta mene syrjäytymisuhan alla olevien nuorten tukemiseen Tukikummit-säätiön kautta. Hyväntekeväisyysteema jatkuu 3. marraskuuta Taitaja2018-gaalassa Hotelli Rosendahlissa.

Lisätiedot:
Taitaja2018, kilpailupäällikkö