Tuomiokirkonkatua uusitaan kävelykaduksi Hämeenkadun ja Verkatehtaankadun välillä

Julkaistu 31.7.2017 10.08

Tuomiokirkonkadun uudistaminen kävelykaduksi Hämeenkadun ja Verkatehtaankadun välisellä katuosuudella alkaa elokuun ensimmäisellä viikolla. Katuosuuden kadunvarsipysäköinti tulee poistumaan työmaan etenemisen myötä. Rakennustyöt tulevat muutoinkin hankaloittamaan sekä ajoneuvo- että kevyttä liikennettä urakka-alueella.

Katuremontissa uusitaan kadun pintarakenteet. Katu pinnoitetaan kauttaaltaan graniittilaatoilla, joiden päävärit ovat musta ja punainen. Katualueen reunoille, rakennusten seinien viereen tulee graniittinen musta noppakiveys. Kadun nykyiset lehmukset poistetaan ja korvataan uusilla vaahteroilla. Polkupyöräpysäköinnille rakennetaan uudet telinepaikat kadun pohjoispäähän. Lisäksi kävelykadulle sijoitetaan penkkejä ja katuvalaistus uusitaan. Kävelykadun valaistus toteutetaan vaijeriratkaisuilla sekä seinille ja katoille sijoitettavilla valaisimilla.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Ympäristörakennus Saarinen Oy, ja hanke toteutetaan yhteistyössä DNA Oy:n, Tampereen Puhelin Oy:n ja Tampereen Sähköverkko Oy:n kanssa.

Tilaaja ja rakennuttaja Tampereen kaupunki:
Rakennuttajainsinööri
Pasi Ruohomäki

Rakennuttajainsinööri
Mikko Vainiomäki

Pääurakoitsija, Ympäristörakennus Saarinen Oy:
Vastaava työnjohtaja
Elisa Korkeamäki