Museo Milavida avaa Nottbeckien yksityisen hautausmaan portit

Julkaistu 28.6.2017 10.38

Museo Milavidan ja Nottbeckien hautausmaasäätiön sopimuksen myötä Museo Milavida avaa yleisölle Nottbeckien tehtailijasuvun yksityisen hautausmaan portit Tampereen Lielahdessa kerran kuukaudessa kesällä 2017. Ensimmäinen hautausmaaopastus järjestettiin sunnuntaina 4.6. ja paikalle saapui 94 kiinnostunutta.

Aiemmin hautausmaalle on päästetty yleisöä vain harvakseltaan. Jatkossa hautausmaa on avoinna museon voimin kesäkaudella sekä yleisölle avoimissa tapahtumissa että tilauksesta.

Porttien takana, maan povessa – kierroksella pääsee tutustumaan mielenkiintoiseen ja monille tuntemattomaan kohteeseen. Von Nottbeckit perustivat hautausmaan Lielahteen vuonna 1885, ja sinne on sittemmin haudattu kymmenen suvun jäsentä. Millaisen tapahtumasarjan päätteeksi hautausmaa perustettiin? Miltä tehtaanjohtaja Wilhelm von Nottbeckin viimeinen leposija näyttää?

Yleisöltä suljettu Nottbeckien sukuhautausmaa on avoinna kesällä 2017:

su 4.6.2017 klo 11–13
su 2.7.2017 klo 11–13
su 6.8.2017 klo 11–13
su 3.9.2017 klo 11–13
su 1.10.2017 klo 11–13

Vapaa pääsy. Portit avoinna ja opas paikalla kello 11–13. Maksuttomat hautausmaaopastukset kello 11 ja 12, kesto n. 30min. Nottbeckien sukuhautausmaa sijaitsee Lielahdessa, Sellukatu 8:n pysäköintialueen läheisyydessä. Pysäköintialueelta on viitoitus hautausmaalle.

Teksti Suvi Syynimaa