Juhannuskylän asukas- ja yrityspysäköintialueen pysäköintipaikat maksullisiksi

Julkaistu 13.6.2017 11.21

Tampereen keskustassa Juhannuskylän asukas- ja yrityspysäköintialueella pysäköinti muuttuu keskiviikosta 21.6.2017 maksulliseksi. Juhannuskylässä on ennestään asukas- ja yrityspysäköintipaikkoja ja niitä tulee lisää. Kaikki kiekkopaikat muuttuvat maksullisiksi. Katujen varsille asennetaan tarvittavat liikennemerkit, lisäkilvet ja maksuautomaatit.

Asukas-  ja yrityspysakointipaikan osoittava lisäkilpi liikennemerkissä

Juhannuskylän asukas- ja yrityspysäköintialue rajoittuu Lapintien, Rongankadun ja junaradan väliselle alueelle.

Asukas- ja yrityspysäköintialueella asuvat henkilöt ja toimivat yritykset ja yhteisöt voivat lunastaa käyttöönsä maksullisen pysäköintiluvan, joka oikeuttaa pysäköimään asukas- ja yrityspysäköintiin merkityille paikoille ilman erillistä pysäköintimaksua. Asukas- ja yrityspysäköintipaikat on merkitty liikennemerkkiin lisäkilvellä, jossa on Juhannuskylän tunnuskirjain A.

Pysäköintiluvat haetaan verkosta sovelluksella

Asukaspysäköintiluvan voi lunastaa 1-12 kuukaudeksi kerrallaan ja yrityspysäköintiluvan 12 kuukaudeksi kerrallaan. Asukaspysäköintilupa maksaa 186 € vuodessa tai 17,98 € kuukaudessa ja yrityspysäköintilupa 434 € vuodessa. Luvat myönnetään sähköisellä sovelluksella. www.eparking.fi/tampere. Lupia myös valvotaan sovelluksella, jolloin ajoneuvossa ei tarvita lupatunnistetta kuten tarraa tai lappua. Pysäköintilupia myydään myös pysäköinninvalvonnan toimistolla (Frenckellinaukio 2 B:ssä).

Lisätietoa asukas- ja yrityspysäköinnistä, lupaehdoista ja luvan käytöstä löytyy netistä www.tampere.fi/liikenne-ja-kadut/pysakointi/asukas-ja-yrityspysakointi.

Teksti Tarja Nikupaavo-Oksanen