Tesoman toukokuussa katu- ja tulitaidetta

Julkaistu 3.5.2017 13.22

Tampereen Tesomalle valittiin viime syksynä oma kulttuurikummi. Kummijoukko on tuonut kaupunginosaan kulttuuri- ja taidetoimintaa koko alkuvuoden ajan. Toukokuussa kummien kanssa pääsee tekemään katutaidetta ja seuraamaan alueen nuorten kanssa rakennetun tuliveistoksen polttoa.

Värityskirjamainen katutaideteos avautuu tesomalaisten väritettäväksi 4.−5.5. Tesoman valtatien ja Kokkolankadun risteyksessä. Kummit ovat maaleineen paikalla muuntamorakennuksen luona torstaina ja perjantaina klo 16−20. Kaikki ohikulkijat ovat tervetulleita maalaamaan osansa teokseen.

Torstaina 11.5 klo 20.30 Tesoman nuorisotalon pihalla poltetaan tuliveistos "OKMO!". Nuorten kanssa yhdessä rakennettu veistos symboloi uuden sivun kääntämistä − Poltetaan vanhaa, jotta uutta tulee tilalle. Veistoksen rakennusprojektin aikana on nuorten kanssa käsitelty Tesomalaisuutta. Osana polttonäytöstä kuullaan myös nuorten musiikkia.

Tesoman kulttuurikummitoiminta jatkuu vuoden loppuun asti. Kummina toimii Tampereen taidekasvatus ry, joka on paikallinen eri alojen taideammattilaisten yhteenliittymä. Yhdistys on erikoistunut soveltavaan, rajoja rikkovaan ja monitaiteiseen taidekasvatustyöhön. Yhdistys pyrkii laajentamaan ihmisten kulttuuri- ja taidekäsitystä ja he uskovat, että taide kuuluu kaikille. Alueen asukkaat valitsivat yhdistyksen kummikseen avointen hakemusten perusteella.

Kulttuurikummin kuulumisia voi seurata verkkosivulla.

Kehittämispäällikkö
Jaakko Laurila