Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Keskustan asukas- ja yrityspysäköintialue laajenee Kaakinmaalle

Julkaistu 26.4.2017 13.14

Tampereen keskustassa autoilevien kannattaa seurata liikennemerkkejä, sillä asukas- ja yrityspysäköintialuetta laajennetaan vapun jälkeen 2.5.2017 Kaakinmaan alueelle. Pysäköintipaikat muutetaan asukas- ja yrityspysäköintipaikoiksi, maksullisiksi paikoiksi tai aikarajoitteisiksi kiekkopaikoiksi, mitä varten katujen varsille asennetaan tarvittavat liikennemerkit, lisäkilvet ja maksuautomaatit.

Kaakinmaan asukas- ja yrityspysäköintialue sijoittuu suunnilleen Hallituskadun, Mariankadun, Koulukadun, Eteläpuiston ja Hämeenpuiston väliin jäävälle ja rajaamalle alueelle. Siellä asuvat henkilöt ja toimivat yritykset ja yhteisöt voivat lunastaa käyttöönsä maksullisen pysäköintiluvan, joka oikeuttaa pysäköimään asukas- ja yrityspysäköintiin merkityille paikoille ilman aikarajoitusta tai erillistä maksua. Asukas- ja yrityspysäköintipaikat on merkitty liikennemerkkiin lisäkilvellä, jossa on Kaakinmaan tunnuskirjain D.

Asukaspysäköintiluvan voi lunastaa 1-12 kuukaudeksi kerrallaan ja yrityspysäköintiluvan 12 kuukaudeksi kerrallaan. Asukaspysäköintilupa maksaa 186 € vuodessa tai 17,98 € kuukaudessa ja yrityspysäköintilupa 434 € vuodessa. Lupaa voi hakea verkosta www.eparking.fi/tampere. Pysäköintilupia myydään myös pysäköinninvalvonnan toimistolla (Frenckellinaukio 2 B:ssä).

Teksti Tarja Nikupaavo-Oksanen