Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Tampereen aluerahan saajat valittu

Julkaistu 10.4.2017 12.30

Tampereen kaupunki on valinnut vuoden 2017 aluerahan saajat. Kaupunki jakaa vuosittain kaupungin eteläiselle, kaakkoiselle, koilliselle ja läntiselle alueelle jokaiselle 5 000 euroa toimintarahaa esimerkiksi tapahtumien ja talkoiden järjestämiseen sekä erilaisten yhteisöllisten kotiseutuhankkeiden toteuttamiseen.

Ehdotuksen aluerahan saajista hakemusten perusteella tekivät avoimissa kokouksissaan kunkin alueen alueverkosto tai Alue-Alvari, mikäli alueella ei ole vielä omaa alueverkostoa. Päätökset teki hyvinvoinnin palvelualueen johtaja. Tänä vuonna koillisella alueella järjestettiin myös verkossa äänestys, jossa oli mahdollisuus asettaa aluerahahakemuksia paremmuusjärjestykseen. Äänestykseen osallistui reilut 300 kuntalaista ja ääniä annettiin yli 4 000.

Aluerahan saajat

Etelä

• 250 euroa Härmälänrannan Asukasyhdistys ry:lle Härmälänrannan ja Härmälänsaaren alueen (10 hehtaaria) kevään 2017 siivoustalkoiden päätöstilaisuuden järjestämiseen.

• 2 300 euroa Härmälä-seuran historiatoimikunnalle Etelä-Tampereen yhteisen kyläjuhlan ja Etelä-Alvarin päättäjäisten järjestämiseen Arboretumissa elokuussa 2017.

• 500 euroa Mannerheimin Lastensuojeluliiton Koivistonkylän yhdistys ry:lle koko perheen avoimen, monipuolisen kulttuuritapahtuman järjestämiseen lokakuussa 2017.

• 500 euroa Nekalan koulun vanhempainyhdistys ry:lle koulukiusaamisen vastaisen tapahtuman järjestämiseen alakoululaisille ja vanhemmille syksyllä 2017.

• 350 euroa Peltolammiseura ry:lle syötävien luonnonkasvien esittely- ja kävelykierroksen järjestämiseen Peltolammi-Pärrinkoski -alueella keväällä 2017 sekä koko perheen kevättapahtumaan.

• 200 euroa "Särkitulet" -tapahtuman järjestämiseen Särkijärven Valkaman rannassa 26.8.2017.

• 350 euroa Tampereen Kaupunkilähetys ry:n Rongankotikeskuksen kansantanssiryhmä Riemukkaille "Suomi 100v" - esityksen säestäjän palkkioihin ja ilmoituskuluihin keväällä 2017.

• 100 euroa Tampereen Steinerkoululaisten vanhempainyhdistys ry:lle suunnistuskarttojen hankintaan lasten ja perheiden suunnistusharrastuksen tueksi keväällä ja kesällä 2017.

• 450 euroa Viinikan-Nekalan Omakotiyhdistys ry:lle koko perheen ohjelmallisen kesäjuhlan järjestämiseen Viinikan kirkon edustalla ja kentällä kesäkuussa 2017.

Kaakko

• 250 euroa Hallilan koulun vanhempainyhdistys ry:lle koululaisten kevätdiscon järjestämiseen.

• 1050 euroa Onnen Sipulit -10–16-vuotiaiden nuorten tukiryhmälle 2017 kesätoimintaan Kaukajärvellä.

• 400 euroa Suomi-Venäjä-Seuran Hervannan osasto ry:lle moskovalaisen saippukupla-show’n järjestämiseen Hervannassa ja Vuoreksessa vuonna 2017.

• 600 euroa Hervannan marttayhdistykselle yhdistyksen 40-vuotishistoriikin tekemiseen.

• 1 200 euroa Tampereen Hervantalaiset ry:lle erilaisten ilmaistilaisuuksien järjestämiseen alueen asukkaille vuonna 2017.

• 500 euroa Etelä-Hervannan koulun vanhempainyhdistykselle lapsiperheiden talvitapahtuman järjestämiseen Hervannassa.

• 500 e Pohjois-Hervannan koulun Tuki ry:lle kiusaamisen ja väkivallan vaikutuksista oppilaille kertovien tietoiskujen ja koulutuksen järjestämiseen sekä päihdevalistukseen.

• 500 euroa Yhdessä Selviytymisen Tuki YSTI ry:lle Suomi 100 vuotta teemalla toteutettavaan yhteisöllinen retkeen johonkin kokoperheen matkakohteeseen, suunnataan erityisesti vähävaraisille perheille.

Koillinen

• 1 000 euroa Linnainmaan Koti ja Koulu ry:lle Suomi 100-Kevättapahtuma Linnainmaan koululla

• 625 euroa Ins.tsto Tampereen hienomekaniikka Oy:lle Teiskossa iltapäivisin kokoontuvalle tekniikkakerholle lapsille ja varhaisnuorille

• 625 euroa Linnainmaan omakotiyhdistykselle ry:lle viikoittaisen lihaskuntotuntiin Linnainmaan koululla ja kesällä kahvakuulaan

• 500 euroa Terälahden Seutu ry:lle Terälahti -päivään urheilukentällä, jossa ohjelmaa perheen pienemmille ja illalla elokuvaesitys

• 450 euroa Kumpulan omakotiyhdistykselle Kumpulan perinteisiin elojuhliin ja sen yhteydessä yhdistyksen 60-vuotisjuhlaan

• 400 euroa Viitapohjan kyläyhdistys ry:lle Viitapohjan kesäjuhliin heinäkuussa, jossa ohjelmaa ja tanssit

• 300 euroa Kaanaan kyläyhdistys ry:lle Teiskon palveluoppaan painatukseen, jossa tietoa alueen palvelu- ja yritystarjonnasta

• 300 euroa Teiskon kylätalo ry:lle Teisko -foorumiin, joka on neljä kertaa vuodessa kaikille avoin tapaaminen alustuksineen Teiskon asioista

• 200 euroa Pohtolan-Vattulan kyläyhdistykselle puolikodan rakentamiseen Sisaruspohjan uimarannalle palvelemaan uimarannan käyttäjiä

• 200 euroa Atalan seudun omakotiyhdistykselle kolmeen lasten tapahtumaan: Talvitapahtuma, Olympialaiset ja Heijastinsuunnistus

• 200 euroa Vastedes ry:lle kaupunginosakävelyihin Takahuhdin luonto- ja historiallisissa kohteissa

• 100 euroa Leinolan omakotiyhdistys ry:lle Leinolan pihakirppikseen, koko kylän yhteiseen kierrätystapahtumaan

• 100 euroa Leinolan omakotiyhdistys ry:lle 100-kynttilää kulkue Mannerheimin kalliolle, kunnianosoitus 100-vuotiaalle Suomelle.

Länsi

• 250 e Ahjola ry:lle Iloa musiikista tapahtumiin Lentävänniemessä.

• 150 e Epilä-seura ry:lle aluetiedotteen tekemiseen.

• 200 e Hyhkyn kyläyhdistys ry:lle Hyhkyn Juhannus 2017-juhlan järjestämiseen

• 200 e Kalkun omakotiyhdistys ry:lle Tohlopinjärven perhetapahtuman järjestämiseen.

• 400 e Kansalaistalo Mansikkapaikka ry:lle monikulttuuriseen kevättapahtumaan sekä ikäihmisten digipäivään.

• 150 e Kotipirtti ry:lle Talvisodan naiskohtaloita Suomi 100-tapahtumaan.

• 500 e Länsi-Tampereen nuorille yhteisölliseen toimintaan.

• 100 e Reuharinniemen lapinraunioiden adoptoijat ry:lle Pyhäinpäivän tilaisuuden järjestämiseen.

• 100 e Respect Boxing Club ry:lle Family Boxing -tapahtuman järjestämiseen Tesomalla.

• 850 e Rientolan Setlementti ry:lle Lielahden koulun oppilaiden Mikä LIE -LIELAHTI -lehti -hankkeeseen.

• 200 e Rientolan Setlementti ry:lle Niemen kartanon kesäjuhliin.

• 900 e Rientolan Setlementti ry:lle Tesoman toiminallisen perhekerhon järjestämiseen.

• 200 e Setlementti Tampere ry /Olkkari:lle IhaNaiset - Tesoman naisten hyvinvointiryhmän toimintaan.

• 150 e Setlementti Tampere ry:lle Tesoma-seura:lle Ikinuori Suomi 100-juhliin Tesomalla.

• 150 e Setlementti Tampere ry:lle ja yhteistyöryhmälle Länsi Liikkeelle-liikuntapäivän järjestämiseen.

• 300 e Setlementti Tampere ry / Wihreä Puulle yhteisöllisten työpajojen toteuttamiseen.

• 200 e Kotipirtille Kotipirtin ja VTS–Käräjätörmän alueen kylätapahtuman järjestämiseen.

Länsi:
Aluekoordinaattori (länsi)
Birgitta Tunturi

Etelä:
Aluekoordinaattori (kaakko ja etelä)
Aija Karttunen

Koillinen: