Joukkorahoitusilta yhteisörahoituksesta kiinnostuneille 21.2.

Julkaistu 16.2.2017 11.54

Kiinnostaako joukkorahoitus? Kaikki yhteisörahoituksesta kiinnostuneet ovat tervetulleita Tampereen kaupungin ja Mesenaatti.me-yhteisörahoituspalvelun järjestämään joukkorahoitusiltaan, jossa on saatavilla paitsi tietoa joukkorahoituksesta, myös valmennusta omaa rahoituskampanjaa suunnitteleville. Tilaisuus järjestetään Mediapoliksessa (Tohlopinranta 31) tiistaina 21.2.2017 klo 17 - 20.

Joukkorahoitus on rahoitusmuoto, jossa yksittäiset ihmiset osallistuvat itselleen tärkeän hankkeen rahoittamiseen. Idea on yksinkertainen: kun suuri joukko ihmisiä tukee hyvänä pitämäänsä projektia pienilläkin summilla, voidaan yhdessä saada rahoitettua isojakin hankkeita. Joukkorahoituksella on toteutettu muun muassa tapahtumia ja taideteoksia. Rahoitus kerätään internetissä toimivan palvelualustan kautta, ja usein se on vastikepohjaista.

Joukkorahoitusillan aikana osallistujat saavat kattavan tietopaketin siitä, miten hankkeiden toteuttaminen joukkorahoituksella toimii. Mitä laki sanoo joukkorahoittamisesta? Millaiset ideat sopivat joukkorahoitettavaksi? Miten toteutetaan onnistunut joukkorahoituskampanja?

Perustietopaketin lisäksi tarjolla on valmennusta niille, joilla on jo mielessään joukkorahoitettavaksi sopiva idea. Valmennukseen osallistuvat saavat tukea oman kampanjansa eteenpäin viemiseksi joukkorahoituksen asiantuntijoilta sekä muilta joukkorahoituskampanjoita käynnistäviltä toimijoilta.

Joukkorahoitusilta on osa Tampereen kaupungin 6Aika - avoimet innovaatioalustat -hanketta, jonka tavoitteena on vauhdittaa joukkorahoituksen yleistymistä Tampereen alueella. Tamperelaisten joukkorahoitusta edistetään muun muassa tukemalla yksilöiden, ryhmien, seurojen, yhdistysten ja yritysten joukkorahoituskampanjoiden käynnistämistä ja toteutusta kaikille avoimen valmennuksen ja opastuksen avulla. Keväällä 2017 mesenaatti.me-palveluun avataan myös kaikki tamperelaiset joukkorahoituskampanjat yhteen kokoava sivusto, joka mahdollistaa kampanjoiden tehokkaan yhteisen markkinoinnin.

Joukkorahoitusilta on avoin kaikille kiinnostuneille ja sinne on vapaa pääsy. Tietoiskuosuuteen mahtuu 100 osallistujaa. Ilmoittaudu tilaisuuteen 17.2. mennessä alla olevan lomakkeen kautta.

Lisätietoa tapahtumasta löytyy Oma Tesoma -hankkeen verkkosivuilta. Toinen saman sisältöinen joukkorahoitusilta järjestetään myöhemmin keväällä.

6Aika - avoimet innovaatioalustat
Suunnittelija