Hyvinvoinnin kehittäjäkumppani 2017 -tunnustus aktiiviselle osastonhoitajalle

Julkaistu 15.2.2017 12.21

Tampereen Voimia valitsi jälleen Hyvinvoinnin kehittäjäkumppanin. Tunnustuksen sai Hatanpään puistosairaalan osastonhoitaja Eija Lankinen aktiivisesta panoksestaan osaston potilaiden ruokahetken kehittämiseen. Kehittäjäkumppani julkistettiin Tampereen Voimian perinteisellä ystävänpäivän aamiaisella.

Vuoden 2017 kumppani, osastonhoitaja Eija Lankinen työskentelee Hatanpään puistosairaalassa osasto K03:lla. Esimerkillisellä toiminnallaan hän on osoittanut, että arjessa tehtävillä oivalluksilla ja valinnoilla on suuri vaikutus osaston potilaan hyvinvointiin. Eija on aloitteellinen ja aktiivinen yhteistyökumppani, joka panostaa potilaiden ruokahetken kehittämiseen monin tavoin. Osastolla ruokasaliin kokoonnutaan yhdessä ruokailemaan ja potilaita kannustetaan sosiaalisuuteen ja omatoimisuuteen; he mm. kokoavat itse ateriakokonaisuutensa osaston tarjoilupisteestä. Potilaiden yksilöllinen ravitsemushoito toteutuu hyvin. Lisäksi osastonhoitaja huomioi ruokahetkissä erilaiset juhlapäivät tai satokauteen liittyvät teemat. Osaston arkea saattavat kesällä piristää esimerkiksi grillijuhlat.

Tampereen Voimian perustehtävä on kuntalaisen hyvinvoinnista huolehtiminen ja sen edistäminen. Hyvinvoinnin kehittäjäkumppani -tunnustuksella Tampereen Voimia haluaa julkisesti kiittää henkilöitä tai yhteisöjä, jotka ovat yhdessä liikelaitoksen kanssa työskennelleet kuntalaisen hyvinvoinnin kehittämisen eteen. Vuoden kehittäjäkumppani valittiin nyt toisen kerran. Edellisellä kerralla tunnustus myönnettiin Tampereen Lasten Parlamentille ja Tampereen Nuorisovaltuustolle yhteistyöstä kouluruokailun kehittämisessä. Ansioitunut hyvinvoinnin yhteistyökumppani julkistettiin tänä vuonna tunnustuksen henkeen sopivasti ystävänpäivänä ja toimitusjohtaja Tarja Alatalon mukaan näin jatketaan seuraavinakin vuosina.

Tampereen Voimia on Tampereen kaupungin liikelaitos, joka vastaa kaupungin ateria- ja puhtauspalvelujen järjestämisestä. Palvelemme päivittäin 35 000 asiakasta ja huolehdimme yli 320 kiinteistöalueen puhtaudesta 600 ammattilaisen voimin.

Asiakkuuspäällikkö
Tiina Tamiola