Tampereen teknillisellä lukiolla vietetään "Kestävää tulevaisuutta rakentamassa" -teemapäivää

Julkaistu 19.1.2017 13.26

Tampereen teknillisen lukion opiskelijat järjestävät keskiviikkona 25.1. kestävään kehitykseen, kulttuuriseen moninaisuuteen ja globaalikasvatukseen liittyvän teemapäivän. Teemapäivä on suunniteltu maantieteen, englannin ja filosofian opettajien ohjauksessa. Tavoitteena on aktivoida jokaista lukiolaista aktiiviseksi ja oikeudenmukaiseksi kansalaiseksi.Teemapäivä on osa kotikansainvälisyyshanketta, jota Opetushallitus tukee.

Tampereen teknillisellä lukiolla "kestävää tulevaisuutta rakentamassa" -teemapäivän aikana opiskelijat pitävät toimintapisteitä erilaisista kestävään kehitykseen, kulttuuriseen moninaisuuteen ja globaalikasvatukseen liittyvistä aiheista kuten absoluuttisen köyhyyden poistamisesta, Agenda 2030-ohjelmasta, valtioiden veloista sekä rauhanturvaamisesta ja maistattavat eettisiä herkkuja lukion muille opiskelijoille.

Teemapäivä pidetään lukion 2. kerroksessa. Samasta tilasta löytyy myös Maailma2030-näyttely ja näyttelyn opastus. Tampereen teknillinen lukio toimii hankkeessa pilottilukiona muille lukioille globaalikasvatusaiheisten teemaopintojen rakentamisessa. Aiheesta kiinnostuneet opettajat ovat tervetulleet vierailulle teemapäivään.

Lukion rehtori (Hervanta)
Helena Tuusa