Lamminpäässä harvennetaan puustoa kantatien ja teollisuusalueen välistä

Julkaistu 16.1.2017 10.03

Lamminpäässä tehdään metsänhoitotöitä kantatie 65:n ja Suonsivukadun teollisuusalueen välisellä kapealla metsäkaistaleella. Työt alkavat maanantaina 16.1.2016 ja kestävät kolmisen viikkoa. Kapea suojametsä rajautuu eteläpäässä Myllypuronkatuun ja pohjoispäässä Ylöjärven rajaan.

Metsikön eteläosasta poistetaan harsuuntuneita vanhoja kuusia, jotta elinvoimaiset nuoret puut saisivat kasvutilaa. Pohjoisosasta, Jussinpuiston alueelta harvennetaan hyvin tiheää koivikkoa ja lepikköä. Lisäksi koko suojametsän alueelta poistetaan muun muassa pystyynkuivuneita kuusia turvallisuuden vuoksi. Metsikkö on paikoitellen vettynyt ja soistunut.

Suojametsiksi luokitellut metsäalueet sijaitsevat asutuksen sekä liikenneväylien ja teollisuuslaitosten välillä, ja ne antavat näkösuojaa ja suojaa pienhiukkas-, pöly- ja meluhaitoilta. Hoidon tavoitteena on puuston ja kasvillisuuden elinvoimaisuuden ja kerroksellisuuden säilyttäminen.

Etelä-Pirkanmaan metsänhoito Oy
Metsätoimihenkilö
Juha Lehtonen

Tampereen kaupunki, kaupunkiympäristön palvelualue:
Rakennuttajahortonomi
Teemu Kylmäkoski