Suomentamperelaiset tekevät Suomelle onnittelukortteja

Julkaistu 30.12.2016 16.01

Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuosi käynnistyy 1.1.2017. Tampereella on valtakunnallisen juhlinnan ohessa oma juhlavuosikampanjansa Suomi 100 Tampere. Sen ensimmäisenä ilmentymänä "suomentamperelaiset" eli Tampereen ystävät Tampereella, Suomessa ja maailmalla tekevät ennätysmäärän onnittelukortteja 100-vuotiaalle Suomelle. Onnittelut näkyvät ja kuuluvat verkossa ja eri puolilla Tamperetta.

Kuva: Ilotulitus

Uniikkeja onnittelukortteja voi tehdä sähköisesti 1.1.2017 avautuvalla kampanjasivulla. Kampanjasivu on avoinna koko juhlavuoden ajan keräten kaikki vuoden aikana tehdyt kortit yhteen galleriaan. Omia ja muiden onnittelukortteja voi jakaa sosiaalisen median kanavissa, sähköpostitse ja WhatsAppissa.

Tampereen koulut ja päiväkodit saavat kevään mittaan A4-kokoiset postikortit, joihin lapset ja nuoret voivat taiteilla itse omat onnittelunsa Suomelle. Painettuja postikortteja on mahdollista koristella myös valituissa paikoissa ja tapahtumissa.

Tunnetut tamperelaiset kasvot mukana onnittelemassa

Onnittelukorttikampanjassa nähdään juhlavuoden aikana myös suomalaisille tuttuja ja kansainvälisesti tunnettuja tamperelaisia henkilöitä. Mukana onnittelemassa ovat muun muassa Jutta Gustafsberg, Karvakuonoista tuttu Ransu-koira, Simo Frangén, Tampereen pormestari Anna-Kaisa Ikonen, Salla Paajanen sekä monet muut musiikin, teatterin sekä urheilun suosikit.

Onnittelut värittävät myös katukuvan

Tampereella juhlavuosi näkyy, kuuluu ja tuntuu joka puolella. Sähköisiä onnitteluja heijastetaan esimerkiksi pimeänä vuodenaikana rakennusten seiniin. Lasten ja nuorten onnittelukortit kerätään julkisiin tiloihin ja ripustetaan esille kaikkien kaupunkilaisten, matkailijoiden ja vierailijoiden ihasteltavaksi.

Taidelukiot ja muut valitut tahot tekevät suuria onnittelukortteja koristamaan katukuvaa eri puolilla keskustaa. Lisäksi yritysten ja muiden organisaatioiden on mahdollista teettää omista onnitteluistaan suurkuvatulosteita omiin tiloihinsa.

Onnittelukorttikampanjan sivu avautuu vuoden vaihtuessa ja siitä tiedotetaan Suomi 100 Tampereen somekanavissa Twitterissä, Facebookissa ja Instagramissa.

Kuva: Suomi100Tampere-tunnus

Suomi 100 Tampere -aluekoordinaattori