Ilmoittautuminen työväenopiston kevään kursseille alkaa - mukana sekä uutuuksia että perinteisiä suosikkeja

Julkaistu 29.12.2016 14.03

Tampereen seudun työväenopiston kevätlukukausi starttaa maanantaina 2.1.2017 klo 13, kun ilmoittautuminen kevään kursseille aukeaa. Tarjolla on perinteisten kurssien lisäksi uutuutena muun muassa laaja kirjo tunteiden, mielen, stressin ja energian käsittelyyn liittyviä kursseja, jäänveistoa, astrobiologiaa, liikeimprovisaatiota sekä tarinoimista valokuvien kautta. Lisäksi työväenopistossa on mahdollisuus päästä Suomen 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi tutustumaan muuan muassa suomalaisen mytologian naisiin, suomalaisten arkeen 100 vuotta sitten tai vaikkapa kotiseutukulttuuriin.

Perinteisestä kurssivalikoimasta löytyy kursseja tietoon, terveyteen, kädentaitoihin, taiteisiin ja kieliin liittyen aina japanilaisesta KonMari-järjestyksen luomisesta puujalkavitseihin ja 3D-grafiikkaan, unohtamatta meksikolaista musiikkia, irlantilaista tanssia, Sup-melontaa, saaristomerenkulkua, luita ja muumiota, mehiläistenhoitoa, tähtitiedettä, nauru-, rokki- ja kundaliinijoogaa, nepalilaista ruuanlaittoa, täytekakkuja, parkkinahkatöitä, viikinkiketjuja, emalointia, kuvioviilutusta, taontaa, sanataidetta, värikylpyjä, laulua ja musiikkia.

Kielikurssien valikoimasta löytyy kursseja saksan, ranskan, venäjän, espanjan, italian kielestä aina
arabian, japanin, karjalan, kiinan, korean, kreikan, latinan, persian, portugalin, puolan, tšekin, viron ja viittomakielen kursseihin.

Suomen satavuotisjuhlavuosi on näkyvillä myös kevään yleisluentojen ohjelmassa. Suomalaista lapsuutta, nuoruutta ja perhettä käsittelevä juhlaluentosarja koostuu kahdestatoista kaikille avoimesta ja maksuttomasta luennosta. Toinen kevään luentosarja tuo Tamperetta tutuksi historian kautta. Kevään mittaan on myös luvassa yksittäisiä yleisluentoja muun muassa mikromuoveista järvissämme, valokuvaajien tekijänoikeuksista, sukututkimuksesta sekä erilaisten terveysongelmien ja allergioiden kanssa elämisestä.

Ilmoittautuminen alkaa 2.1.

Kursseille voi ilmoittautua 2.1. klo 13 alkaen sähköisesti työväenopiston kotisivujen kautta, puhelimitse 040 806 2404 tai paikan päällä. Tarkemmat ohjeet ilmoittautumisesta sekä tiedot kursseista ja niiden sisällöstä löydät kurssiesitteestä tai työväenopiston kotisivuilta Ulkoinen linkkiwww.tampere.fi/tyovaenopisto . Etenkin ensimmäisenä ilmoittautumispäivänä puhelinpalvelussa voi olla ruuhkaa. Yritä siinä tapauksessa hetken kuluttua uudelleen. Opiston toimistoon soittavien asiakkaiden puhelinnumero ei jää muistiin, joten työväenopistosta ei voida valitettavasti soittaa takaisin. Toimiston numeroon ei myöskään voi lähettää viestejä.

Ilmoittautuminen tapahtuu porrastetusti:

A klo 13.00 Kielet
B klo 14.00 Tieto
C klo 15.00 Terveysliikunta sekä lasten ja perheiden liikunta
D klo 15.30 Jooga ja itämaiset harjoitukset
E klo 16.00 Terveys ja tanssi
F klo 17.00 Kädentaidot: tekninen työ
G klo 17.30 Kädentaidot: tekstiilityö ym.
H klo 18.00 Taide
Ilmoittautumisen avautumisajan kirjain on kerrottu kurssien esittelyteksteissä.

Voit tulla ilmoittautumaan myös Sampolan luokkaan 211 maanantaina 2.1. klo 13.00 - 19.00. Henkilökunta on paikalla ja avustaa tarvittaessa. Varaa mukaan verkkopankkitunnukset, että voit maksaa kurssimaksun ilmoittautumisen yhteydessä, näin säästät 5 euron laskutuslisän.

Yli 65-vuotiaiden tamperelaisten ja ylöjärveläisten on mahdollista hakea 30 %:n alennusta yhdelle kurssille kevätlukukauden aikana, mikäli kurssin kohdalla on merkintä "alennus 65+". Myös tamperelaisella ja ylöjärveläisellä työttömällä työnhakijalla on oikeus hakea opintoseteliavustusta yhteen kurssimaksuun lukukaudessa. Kurssimaksun voi maksaa myös Smartum-, Tyky- tai virikeseteleillä, Smartum liikunta- ja kulttuurisaldolla tai Ticket Mind & Body sirukortilla.

Kurssiesite on jaettu tamperelaisiin ja ylöjärveläisiin koteihin keskiviikkona 21.12.2016 ja haja-asutusalueille torstaina 22.12.2016. Esitteen sähköinen versio on luettavissa työväenopiston kotisivuilta. Lisäksi esitettä on saatavissa keskusvirastotalon neuvonnasta sekä keskustan kirjakaupoista ja kirjastoista Tampereella ja Ylöjärvellä.

Tampereen seudun työväenopisto
Ylöjärven toimisto: