Sampolan kirjasto jouluna auki

Julkaistu 9.12.2016 10.00

Sampolan kirjaston ovet ovat tänä vuonna poikkeuksellisesti avoinna jouluaattona ja tapaninpäivänä.

sampolan kirjasto ulkoa

Sampolan kirjastossa vietetään tänä vuonna joulua uudella tapaa, sillä kirjastoon pääsee asioimaan myös jouluaattona 24.12. klo 11–18 ja tapaninpäivänä 26.12. klo 11–18. Aloite joulun aukioloon tuli Sampolan kirjaston henkilökunnalta. Kokeilulla halutaan testata, onko kirjaston palveluilla kysyntää myös juhlapyhinä.

– Joulua voi viettää monella tavalla eivätkä läheskään kaikki ihmiset sitä edes vietä. Monia joulu saattaa syystä tai toisesta ahdistaa. Totta kai monet viettävät joulua perinteisesti, mutta haluamme kokeiluluonteisesti tarjota mahdollisuuden asioida kirjastossa ja oleskella rauhallisessa, julkisessa tilassa. On kiinnostavaa nähdä, miten jouluaukioloa hyödynnetään ja missä määrin asiakkaat hakeutuvat kirjastoon. Kokeilu on helppo toteuttaa, koska muutama työvuorossa tarvittava työntekijä lähti mukaan täysin vapaaehtoisesti ja innolla, aluekirjastonjohtaja Taina Sahlander sanoo.

Myös omatoimikirjastot käytössä

Joulun aukioloaikoina Sampolan kirjaston palvelut ovat tarjolla normaalisti. Tietotori ei ole avoinna. Asiakkaat ovat tervetulleita uppoutumaan hyvän kirjan pariin, lukemaan lehtiä, käyttämään tietokonetta tai vaikkapa vain hengähtämään hetkeksi glögimukin äärelle.

Tampereen kaupunginkirjaston muut toimipaikat ovat joulun pyhinä kiinni lukuun ottamatta Koivistonkylän, Kämmenniemen ja Terälahden omatoimikirjastoja, joihin pääsee sisään kirjastokortilla normaalien omatoimiaukiolojen puitteissa. Joulun aatonaattona 23.12. kirjastot sulkeutuvat viimeistään klo 17, ja kirjastoautot lopettavat ajonsa klo 16. Tarkat aukiolot ovat nähtävissä kirjaston kotisivuilla .

Sampolan kirjasto sijaitsee osoitteessa Sammonkatu 2.

Aluekirjaston johtaja
Taina Sahlander