Itsenäisyyspäivän liikennöinti

Julkaistu 2.12.2016 10.26

Maanantaina 5.12.2016 Tampereen seudun joukkoliikenteessä liikennöidään perjantain aikataulujen mukaisesti. Itsenäisyyspäivänä tiistaina 6.12.2016 liikennöidään pyhäpäivän aikataulujen mukaan.

Poikkeusreitit 6.12.2016

Reservijärjestöjen marssi

Reservijärjestöjen marssin ajan kello 11 - 11.30 linja 2 liikennöi tarvittaessa Tammelan puistokadun osuudella marssijoiden perässä. Linjat 9, 6 ja 40 liikennöivät itään Hermian, Annalan ja Kangasalan suuntaan tarvittaessa reittiä Itsenäisyydenkatu – Salhojankatu – Kalevantie ja tästä eteenpäin omia reittejään.

Kalevankankaan seppeleenlasku ja ohimarssi

Kalevankankaan seppeleenlaskun ja ohimarssin vuoksi Kalevantien liikenne katkaistaan noin kello 12.20. Kalevantietä kulkevat linjat liikennöivät länteen klo 12.20 – 12.50 reittiä Kalevantie – Järvensivuntie – Ratapihankatu – Kanslerinrinne – Kalevantie – Yliopistonkatu – Itsenäisyydenkatu jne.

Itään liikennöidään reittiä Hämeenkatu - Rautatienkatu - Kalevantie - Kanslerinrinne - Ratapihankatu - Järvensivuntie - Kalevantie.

Teiskontietä ja Sammonkatua liikennöivät linjat ajavat kello 12.30 – 13.00 itään reittiä Itsenäisyydenkatu – Tammelan puistokatu – Kullervonkatu – Kalevan puistotie - Ilmarinkatu – Kaupinkatu - Teiskontie/Sammonkatu jne. Länteen liikennöidään reittiä Teiskontie/Sammonkatu – Kaupinkatu – Ilmarinkatu – Kalevan puistotie – Kullervonkatu – Tammelan puistokatu – Itsenäisyydenkatu ja edelleen keskustaan.

Pääjuhla

Itsenäisyyspäivän pääjuhla alkaa Frenckellinaukiolla kello 18. Hämeenkatua ei tänä vuonna suljeta tapahtuman vuoksi liikenteeltä eikä poikkeusreiteille siirrytä.