Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Tiedotustilaisuus Tasanteen ja Nurmin asukkaille vesihuollon rakennustöistä

Julkaistu 10.10.2016 9.24

Jätevedenpumppaamoiden ja vesihuoltolinjojen rakennustöistä järjestetään tiedotustilaisuus Tasanteenkadun päässä venesataman alueella torstaina 20.10.2016 kello 17.00 -19.00. Tampereen Vesi rakennuttaa vesi- ja viemärijohtolinjat Näsijärven lahtien ali Tasanteen ja Nurmin välille. Kartassa on merkitty viivalla vesistön alittava linja (kartta näkyy kokonaisena tämän tiedotteen lopussa). Nykyisen Tasanteen jätevedenpumppaamon läheisyyteen rakennetaan uusi pumppaamo vuoden 2016 loppuun mennessä ja vuoden 2017 alussa aloitetaan uuden Nurmin jätevedenpumppaamon rakentaminen.

Rakennustyöt aloitetaan lokakuun aikana Tasanteella ja Ketaraniemessä kaivuutöillä, louhintatöillä ja putken hitsaamisella. Työt vesistöosuuksilla pyritään aloittamaan viikolla 43. Vesistöosuuksien osalta urakka valmistuu huhtikuun 2017 loppuun mennessä, viimeistelytyöt valmistuvat kesän 2017 aikana.

Rakennuskohteena olevat jätevedenpumppaamot ja vesihuoltolinja Tasanne-Nurmi ovat osa Tampereen Veden pitkän tähtäimen suunnitelmaa vesihuollon kehittämiseksi ja toimintavarmuuden parantamiseksi itäisellä Tampereella.

Lisätietoja:

Tampereen Vesi
Rakennuttamispäällikkö Petri Pulli, p.050 552 6094
Rakennuttajainsinööri Esko Lehtimäki, p. 050 345 0626

KVL-Tekniikka Oy, Vesihuoltolinjat
Hanna Tammelin, 010 2195 268

Maa- ja Vesirakennus Kiri Oy, Jätevesipumppaamot
Toimitusjohtaja Timo Kiri p. 050 517 7318

Vesistön alittava vesihuoltolinja Tasanteelta Nurmiin. Klikkaa kuva suuremmaksi.

Teksti Liisa Mustaniemi