Päihtyneiden päivätoimintakeskus Huoltsu muuttaa syyskuussa uusiin tiloihin Viinikan liikenneympyrän lähelle

Julkaistu 30.8.2016 14.56

Päihtyneiden päivätoimintakeskus Huoltsu muuttaa Viinikan liikenneympyrän lähettyville Viinikankadun ja Tehdaskadun kulmaan, junanradan ja Tampereen valtatien väliin osoitteeseen Tampereen valtatie 23. Toiminta uusissa tiloissa alkaa keskiviikkona 7.9.2016. Muuton vuoksi Huoltsu sulkee ovensa Kalevan väliaikaistiloissa keskiviikkona 31.8.

Huoltsun aukioloajat säilyvät ennallaan: Huoltsu on auki maanantaista perjantaihin kello 13–19. Ruokailua sen sijaan aikaistetaan takaisin klo 14.15.

Päivätoimintakeskus Huoltsu on matalan kynnyksen paikka päihteiden ongelmakäyttäjille. Asiakkaat voivat olla siellä päihtyneinä, mutta sisätiloissa päihteiden käyttö on kiellettyä. Huoltsussa asiakkaat voivat muun muassa ruokailla, pestä pyykkiä, käydä suihkussa tai levätä. Siellä annetaan myös terveysneuvontaa ja ohjausta sosiaalipalveluihin sekä tarvittaessa tehdään pienimuotoisia hoidollisia toimenpiteitä.

Huoltsu joutui muuttamaan maaliskuussa pois Vuolteenkadulta Ratinan uuden liikekeskuksen tieltä väliaikaisiin tiloihin Kalevaan. Pitkän etsinnän jälkeen korvaaville tiloille löytyi paikka Tampereen valtatien ja junaradan välillä sijaitsevalta tyhjältä tontilta.

Johtava ohjaaja
Ruut Hiekkanen