Arkeen Voimaa -ryhmät alkavat syyskuussa ja lokakuussa

Julkaistu 4.8.2016 9.03

Seuraavat Arkeen Voimaa -ryhmät alkavat Tampereella 12.9.2016 Tammelassa Pirkanmaan Omaishoitajat ry Pionin tiloissa (Väinölänkatu 15) ja 25.10.2016 Hervannassa Keinupuistokeskuksessa (Orivedenkatu 28).

Arkeen Voimaa -ryhmätoiminta on tarkoitettu henkilöille, joilla on omasta tai omaisen pitkäaikaissairaudesta tai muusta syystä johtuvia hankaluuksia selviytyä arjessa. Ryhmätoiminta auttaa osallistujia tekemään myönteisiä muutoksia elämässään ja pitämään niitä yllä. Arkeen Voimaa -ryhmä koostuu samankaltaisessa elämäntilanteessa olevista ihmisistä, jotka jakavat keskenään ideoita ja kannustavat toisiaan.

Ryhmä tarjoaa tukea, tietoa ja työkaluja erilaisista sairauksista aiheutuvien oireiden ja arjen haasteiden hallintaan. Ryhmässä keskustellaan itsehoidon työkaluista, kuten päätöksentekotaidoista, oman toiminnan suunnittelusta, itselle sopivan kuntoilun ottamisesta osaksi itsehoitoa, terveyttä edistävästä ruokailusta, vuorovaikutustaidoista sekä oman hyvinvoinnin havainnoinnista.

Ryhmä kokoontuu kuusi kertaa viikon välein 2,5 tuntia kerrallaan. Ryhmään osallistuminen on maksutonta.

Mukaan pääsee ilmoittamalla kiinnostuksesta terveydenhoitohenkilökunnalle tai Arkeen Voimaa -aluekoordinaattori Erika Veltheimille tai Leena-Kaisa Nikkariselle. Aluekoordinaattorille voi jättää myös yhteydenottopyynnön lomakkeella.

Vastaava sosiaalityöntekijä
Erika Veltheim