Tammelan lähitori aukeaa maanantaina 1. elokuuta

Julkaistu 28.7.2016 11.47

Tammelan lähitori avautuu Tammelakeskuksessa (Itsenäisyydenkatu 21, 1. krs) maanantaina 1. elokuuta 2016. Avauspäivän kunniaksi tarjolla on klo 9–15 pientä virvoketta. Uusi lähitori on kaikenikäisten alueen asukkaiden kohtauspaikka, jossa voi viettää aikaa, osallistua erilaisiin tapahtumiin tai kysyä lähitorin neuvojilta apua arjen pulmiin. Tammelan lähitorille tulee myös kaikkia tamperelaisia lapsiperheitä palveleva Perheiden talo.

Tammelan lähitori on Tampereen kaupungin kuntalaisille tarjoama palvelu, jonka toimintaa koordinoi Apukolmio Oy. Lähitorilla saman katon alla toimintaa ja tapahtumia järjestävät niin kaupunki kuin yhdistykset ja yhteisötkin. Muun muassa Kotipesä-hanke järjestää syksyn aikana runsaasti erilaista toimintaa lähitorilla.

Lähitorin neuvontapalveluista saa apua arkeen. Ikäihmisten neuvonnasta vastaavat Apukolmion palveluneuvojat, lapsiperheille suunnattua ohjausta ja neuvontaa tarjoaa Perheiden talo.

– Jos jokin asia askarruttaa, apua voi kysyä neuvoa palveluneuvojilta. Ajanvarausta ei tarvita. Pyrimme auttamaan isoissa ja pienissä asioissa sekä löytämään vastauksia asiakkaiden erilaisiin kysymyksiin, kertoo Minna Kaistila lähitorin toimintaa koordinoivasta Apukolmiosta.

Valokuva: Minna Kaistila ja Jaana Kukko
Lähitorin Minna Kaistila ja Jaana Kukko kuuntelivat tammelalaisten ideoita Tammelan korttelijuhlien suunnittelutapahtumassa 16.6. Jaana Kukko tulee tammelalaisille tutuksi, sillä hän on yksi lähitorin palveluneuvojista, jonka puoleen voi kääntyä melkein missä tahansa ongelmassa.

Lähitorin virallisia avajaisia vietetään Tammelan korttelijuhlien yhteydessä lauantaina 3.9.2016, jonka jälkeen toiminta lähtee isolla vaihteella käyntiin. Kuitenkin jo elokuussa lähitorilla voi esimerkiksi joka maanantai klo 9–10 herätellä kehoaan uuteen viikkoon rentouttavalla venyttelyllä. Kaikenikäisille sopivaan venyttelyyn voi tulla mukaan ilmoittautumatta. Keskiviikkoisin klo 10–11 lasten satutunnilla luetaan satuja sekä piirretään ja keskustellaan niistä. 17. elokuuta puoletaan alkaa geokätkeilyryhmä, johon pääsee mukaan ilmoittautumalla Juuso Armilalle ([email protected], 050 5984 706).

Tammelan lähitori palvelee elokuussa ma–pe klo 9–15 ja la 9–14. Syyskuusta lähtien lähitori on lisäksi auki tiistaisin klo 18:aan.

Tervetuloa tutustumaan Tammelan lähitorille!

Tammelan lähitori / Apukolmio Oy
Minna Kaistila