Pirkanmaan pitching-kilpailu alkaa

Julkaistu 27.6.2016 11.06

Pirkanmaalaisille kasvuyrityksille järjestetään tänä syksynä perinteinen, alueellinen pitching-kilpailu, jolla annetaan vauhtia lupaavimman kasvuyrityksen esiintymiselle Euroopan suurimmassa startup- ja sijoittajatapahtumassa, Slushissa, Helsingissä 30.11. - 1.12.2016.

Pirkanmaan pitching-kilpailun järjestävät Avoin Tampere -ohjelma ja Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Tredea Oy pirkanmaalaisten sijoittajien ja bisnesenkeleiden kanssa. Kilpailuun voi ilmoittautua 10. elokuuta alkaen. Lokakuun alussa kymmenen valittua finalistia esittäytyvät bisnesenkeleille, jotka äänestävät aluekilpailun voittajan. Viime vuosina kisan ovat voittaneet Eximap, BrainCare ja Tamturbo, joka keräsi myös yli miljoonan euron rahoituksen kilpailun innoittamana. Pirkanmaalta Slush-tapahtumaan osallistuu vuosittain yli 50 yritystä.

− Voittajayritys saa valmennusta sijoittajaesitykseensä sekä osallistumisen Slushiin. Voittaja saa mukaansa kokeneen neuvonantajan sekä pääsee tapaamaan kansainvälisiä pääomasijoittajia ja kumppaneita, kertoo pitching-kilpailun idean isä, Jussi Heinilä Accelerandosta. Hän vastaa kilpailun käytännön koordinoinnista.

Kilpailu on tarkoitettu pirkanmaalaisille yrityksille, jotka tarvitsevat kasvurahoitusta ja osaamista yrityksen kehittämiseen. Kriteereinä ovat yrityksen liikeidea, kasvupotentiaali, sijoituspotentiaali ja yrittäjätiimi.

Mahdollisuuksien Slush

Maailman johtavien kasvuyritys- ja teknologiatapahtumien joukkoon noussut Slush järjestetään yhdeksättä kertaa Helsingissä. Tapahtuma tuo yhteen kattavasti Pohjois-Euroopan kasvuyritykset sekä kansainväliset suuryritykset, pääomasijoittajat ja median eri puolilta maailmaa. Tämän vuoden tapahtumaan odotetaan kokonaisuudessaan 2 000 startup-yritystä ja 1 000 sijoittajaa.

Vuonna 2015 Slush kokosi Helsinkiin yli 250 kansainvälistä sijoitusrahastoa, jotka tapasivat etukäteen sovituissa yli 4 000 tapaamisessa yhteensä yli 1 000 sijoitusta etsivää yritystä. Pelkästään viimeisen puolen vuoden aikana Slushiin osallistuneet suomalaisyritykset ovat nostaneet noin 50 miljoonaa euroa rahoitusta. Slushista on kasvanut osallistuvien sijoitusrahastojen määrän perusteella Euroopan johtava sijoittajatapahtuma.

– Slushin olemassaolon tarkoitus on luoda Suomeen ja Pohjoismaihin parempi ympäristö kansainvälisen kasvuyrityksen rakentamiselle. Jokaisen yrityksen menestys on kuitenkin aina yrittäjien itsensä ansiota, tapahtuman toimitusjohtaja Marianne Vikkula muistuttaa.

Lisätietoja:
Jussi Heinilä, Accelerando, puh. 040 5353 873
Jouni Myllymäki, Tredea Oy, puh. 050 434 5820
Marianne Vikkula, Slush, puh. 045 633 8612
www.slush.org – tietoa startup- ja sijoittajatapahtumasta

Teksti Johanna Sahlgren