Sarvikselle perustetaan psykiatria- ja päihdekeskus

Julkaistu 24.5.2016 12.06

Tamperelaisten mielenterveys- ja päihdeongelmaisten palveluja keskitetään Sarviksen entiseen tehdaskiinteistöön Hatanpäälle. Sinne muuttavat päihdekeskus ja ensiohjaus Ensio Kaupin sairaalasta sekä psykiatrian yksikkö Hallituskadulta. Niistä muodostuu uusi kaupungin psykiatria- ja päihdekeskus. Päihdekeskus ja Ensio palvelevat myös Oriveden asukkaita.

Valokuva: Sisäänkäynti Sarviksella osoitteessa Hatanpäänkatu 3 B

Psykiatria- ja päihdekeskus sijoittuu Sarviksen B-rappuun, joka on pitkän kiinteistön takana. Sinne kuljetaan Hatanpäänkadun kautta. Tarkempi osoite on Hatanpäänkatu 3 B, 2. kerros.

Päihdekeskus ja Ensiohjaus Ensio aloittavat toimintansa uusissa tiloissa torstaina 9. kesäkuuta. Hallituskadun toiminnot käynnistyvät uusissa tiloissa 16. kesäkuuta.

Ensiohjaus Ensio on tarkoitettu 18 - 64 -vuotiaille mielenterveys- ja päihdeasiakkaille. Asiakas voi tulla sinne ilman lähetettä ja ajanvarausta mielenterveys- tai päihdeongelman takia arkisin kello 8.15. - 11.00. Lisätietoja saa päivystysnumerosta 040 6397 780.

Päihdekeskuksessa arvioidaan työikäisten tarvitsema hoito, jos hän kärsii esimerkiksi alkoholi-, lääke- tai peliriippuvuudesta. Psykiatrian yksikössä puolestaan arvioidaan uusien potilaiden hoidon tarve ja annetaan lyhytaikaista hoitoa. Hoitoihin hakeudutaan lääkärin lähetteellä.

Sarviksen kiinteistössä toimii jo entuudestaan Sarviksen psykiatrian yksikkö. Se pysyy nykyisissä tiloissaan samassa rakennuksessa, mutta sisäänkäynti on kiinteistön toiselta puolelta J-rapusta.

Projektipäällikkö, Tampereen kaupunki
Sini Hyvönen