Palvelukeskus siirtyy Tammelakeskuksesta Pohjolankadulle toukokuun lopussa

Julkaistu 18.5.2016 12.50

Tammelan palvelukeskus muuttaa Pohjolankadulle entiseen Haarlan tehtaaseen remontoituihin tiloihin (Pohjolankatu 25 F). Tammelakeskuksessa on jatkossakin tarjolla ikäihmisten palveluja, sillä siellä aloittaa elokuussa uusi lähitori. Pohjolankadulla palvelukeskus aukeaa keskiviikkona 1. kesäkuuta 2016.

Piirroskuva: Pohjolankadun palvelukoti
Pohjolan palvelukeskus on rakennuksen katutasossa. Yläkerroksissa on tehostetun palveluasumisen ryhmäkoteja. Havainnekuva: Arkkitehtuuritoimisto Vihanto & Co

Tammelakeskuksessa palvelukeskus, Tampereen Voimian ravintola sekä Annikin päiväkeskus ovat auki perjantaihin 27.5.2016 saakka. Kirjasto aloittaa kokoelman muuton Pohjolankadun kirjastotilaan jo aiemmin ja sulkeutuu torstaina 19.5., mutta aineiston palautuslaatikko on auki 27.5. saakka. Tämän jälkeen aineistot voi palauttaa mihin tahansa kirjaston toimipisteeseen.

Palvelukeskuksen nimeksi tulee Pohjolan palvelukeskus. Palvelukeskuksen uusissa tiloissa on muun muassa ravintola, kirjaston kokoelma, aiempaa suuremmat kädentaitotilat sekä kuntosali, joka on kaikkien tamperelaisten käytettävissä silloin kun siellä ei ole ryhmätoimintaa.

Palvelukeskus on auki maanantaista perjantaihin klo 8–16. Tampereen Voimian ravintola palvelee maanantaista perjantaihin klo 9–15 ja lounasta on tarjolla klo 11.00–13.30. Ravintolaan ovat tervetulleita kaikki asiakkaat.

Palvelukeskukset ovat lähiseudun asukkaiden yhteisiä olohuoneita, joissa voi viettää aikaa, tavata tuttuja, osallistua monenlaiseen toimintaan, saada apua arjen eri pulmiin ja aterioida.

Päiväkeskus aukeaa Pohjolankadulla 1.8. Siihen saakka sen asiakkaille on järjestetty korvaavaa toimintaa.

Palvelu- ja päiväkeskuksen muuton jälkeen Tammelakeskuksessa alkaa kesän kestävä remontti. Elokuussa siellä aloittaa uusi lähitori, jossa on palveluja myös ikäihmisille. Tammelakeskuksen terveysasema eikä avokuntoutus toimivat normaalisti remontinkin aikana.

Vastaava palveluesimies
Merja Korpi

Tampereen kaupungin kirjasto, kirjaston kotipalvelut
Osastonjohtaja