Tredulle 11 mitalia Taitaja2016 -ammattitaidon SM-kilpailuista

Julkaistu 13.5.2016 9.13

Tampereen seudun ammattiopiston Tredun opiskelijat kahmivat 11 mitalia Seinäjoella 12.5. päättyneistä Taitaja 2016 -ammattitaidon SM-kilpailuista. Joukkueen upea kisamenestys huipentui kuuteen kultaan viidessä lajissa, viiteen hopeaan neljässä lajissa sekä kolmeen pronssimitaliin.

Kultaa Tredusta voittivat huonekalupuuseppä Isak Lukkarinen, cateringkokkipari Henriikka Mahlanen ja Kristjan Variko, asiakaspalvelussa ja myynnissä kilpaillut Erika Mäenpää, sekä näytöslaji lihatuotteiden valmistuksessa menestynyt Heidi Verkas.

TaitajaPLUS asiakaspalvelun ja myynnin sarjassa Tredu nappasi kaksoisvoiton Noora Kivelän kultamitalin ja Salla Savikon hopean myötä. Muita Tredusta hopealle yltäneitä olivat laborantti Jenni Ronkainen, mekatroniikassa kisannut pari Toni Leinonen ja Valtteri Kaarineva sekä visuaalisen myyntityön Tanja Miettinen.

Pronssimitalit ripustettiin kolmen tredulaisen kaulaan: Ossi Mäki-Latvalalle metsäkoneen käytöstä, Enni Nokkoselle hiusmuotoilusta sekä Iina Kujalalle tarjoilusta.

Kaikkiaan Tredusta osallistui ennätykselliset 24 kilpailijaa 15 eri lajiin. Suomenmestaruuksista kilpaili yli 400 huippuosaajaa 47:ssä eri lajissa.

Skills Finland ry:n järjestämä Taitaja-tapahtuma koostuu ammattitaidon SM-kilpailuista, Taitaja9-kilpailusta, TaitajaPLUS-kilpailuista ja oheisohjelmasta. Taitaja-kilpailuja on järjestetty vuodesta 1988 lähtien. Ensimmäisessä kilpailussa oli mukana kolmisenkymmentä nuorta kahdessa lajissa, nyt kisat ovat kasvaneet satojen kilpailijoiden suurtapahtumaksi. Taitaja on ammatillisen koulutuksen näyteikkuna ja kehittäjä. Se on työelämän, koulujen ja opiskelijoiden kohtauspaikka. Taitajassa pääsee verkostoitumaan ja peilaamaan itseään ja omaa oppilaitostaan muihin: osaamista, työmenetelmiä, työkaluja ja työympäristöä.

Kaikkien Tredun kilpailijoiden sijoitukset ovat nähtävillä täällä (pdf). Kuvia ja tunnelmia kisoista löytyy Ulkoinen linkkiTredun Instagram-tililtä , @treduofficial.

Lisätietoja:

Tredun joukkueen menestyksestä: