Keinupuiston uusi lähitori on kaikenikäisten hervantalaisten palvelupiste

Julkaistu 4.5.2016 13.13

Hervannassa Keinupuistossa aloitti toukokuun alussa uusi lähitori. Lähitori on kaikenikäisten tamperelaisten palvelupiste ja kohtauspaikka, jossa järjestetään monenlaisia tapahtumia sekä ryhmätoimintaa. Sen toimintaa kehitetään yhdessä alueen asukkaiden kanssa. Tule tutustumaan tiloihin ja osallistu lähitorin toimintojen suunnitteluun ideapäivänä tiistaina 24.5.2016 klo 13 alkaen.

Valokuva: Keinupuiston lähitori

Lähitorin ravintolassa voi käydä syömässä ja samalla kysyä apua erilaisiin arjen asioihin. Avoimiin puistojumppiin ja ulkoilmakonsertteihin voi osallistua kuka tahansa.

Lähitorilla autetaan myös esimerkiksi hakemusten täyttämisessä. Lisäksi sieltä saa tietoa, mitä yksityisiä, julkisia tai vapaaehtoisten tarjoamia palveluita kotiin on saatavilla.

Lähitorin yhteydessä toimii maksuton seniorineuvola, jossa voi mittauttaa verenpaineen ja keskustella terveyteen liittyvistä asioista sairaanhoitajan ja sosiaaliohjaajan kanssa. Seniorineuvolan fysioterapeutilta taas saa tietoa ja neuvoja liikkumiseen, toimintakykyyn ja apuvälineisiin.

Keinupuiston lähitori sijaitsee Keinupuistokeskuksesta osoitteessa Orivedenkatu 28. Se on auki maanantaista perjantaihin klo 9–15 ja lauantaisin klo 11–14.

Keinupuiston lähitorin toimintaa kehittävät yhdessä Tampereen kaupungin kanssa Pirkanmaan Senioripalvelut Oy ja Ikäystävällinen Hervannan palvelualue -projekti.

Keinupuiston lähitori

Keinupuiston lähitori