Pelipajassa suunnitellaan ja koodataan oma pelihahmo

Julkaistu 19.4.2016 13.51

Monitoimitila 13:n maksuttomassa pelipajassa 26.4. ja 28.4.2016 kello 17–19 tutustutaan pelisuunnitteluun alkeisiin ja käynnistetään oman pelin suunnittelu. Kahden iltapäivän aikana käydään läpi pelisuunnitteluun liittyviä perusteita ja käsitteitä. Osallistuminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta ohjelmoinnista.

Timo Autio

Ensimmäisellä kerralla tehdään pikakatsaus pelien historiaan, opitaan pelien käsikirjoittamisesta ja pelihahmojen kehityksestä. Toisella kerralla syvennytään videopelien pelisuunnitteluun ja toteutukseen. Lisäksi käydään läpi pelien kenttäsuunnittelua ja siihen liittyviä käsitteitä ja sanastoja.

Molemmilla kerroilla tehdään myös muutama pelisuunnitteluun liittyvä harjoitus sekä opiskellaan ja kokeillaan pelikoodauksen alkeita selainpohjaisilla pelintekoalustoilla kuten Minecraft Hour of code ja Star Wars Building a Galaxy with Code.

– Jos uuden pelin keksiminen tai omanlaisen hahmon luominen tuntuu kutkuttavalta ajatukselta, kannattaa nyt tulla mukaan! Tavoite on, että kiinnostuneet voisivat pajan käytyään alkaa itse suunnitelemaan ja myös toteuttamaan omaa peliä. Pelipajaan ovat tervetulleita kaikenikäiset, tule vaikka koko perheen voimin, Monitoimitalo 13:n Internetohjaaja Timo Autio kertoo.

Voit tulla paikan päälle pajojen alkaessa, mutta ilmoittautumalla etukäteen varmistat itsellesi konepaikan.

Ohjaaja
Timo Autio