Erkkilänsilta suljetaan autoliikenteeltä pääsiäisen jälkeen siltatöiden takia

Julkaistu 23.3.2016 11.05

Tampereen keskustassa on käynnistynyt tällä viikolla Erkkilän risteyssillan rakennusurakka valmisteleville töillä sekä johtosiirtotöillä. Uusi silta rakennetaan Erkkilänsillan itäpään jatkeeksi Tammelan puolelle. Varsinaiset sillan rakennustyöt käynnistyvät pääsiäisen jälkeen 29.3.2016, jolloin silta suljetaan kokonaan ajoneuvoliikenteeltä, ja kiertotienä käytetään Lapintien siltaa tai Itsenäisyydenkatua.

Ennen pääsiäistä sillan sulkemisesta laitetaan opastetaulut Erkkilänkadulle ennen siltaa sekä keskustan että Tammelan puolelle.

Kevyelle liikenteelle rakennetaan erillinen ja tilapäinen kulkureitti. Vanhan sillalta tulevat rappuset ja luiska alas, josta on ohjattu ja merkitty reitti Peltokadulle ja Erkkilänkadulle. Luiskaa pääsee lastenvaunuilla ja siitä voi taluttaa pyörää.

Työmaasta aiheutuu jonkin verran meluhaittaa.

Erkkilän risteyssillan rakentaminen liittyy rantatunnelin ja Ratapihankadun rakentamiseen. Ratapihankatu risteää ja alittaa Erkkilänkadun, mitä varten täytyy rakentaa uusi silta Erkkilänsillan jatkeeksi. Ratapihankatu on uusi katuyhteys rantatunnelin itäpäästä Viinikan liikenneympyrään, ja siitä on jo valmistunut osuus Viinikankadulta Tullin alueelle.

Sillan pääurakoitsijana on Kreate Oy, ja työ valmistuu lokakuussa 2016.

Tilaaja, Tampereen kaupunki: Tavoitettavissa pääsiäisen jälkeen
Rakennuttamispäällikkö
Petri Kantola

Siltatöiden toteutus, Kreate Oy:
Työnjohtaja
Juuso Siuko