Tammelakeskuksesta tulee lähitori

Julkaistu 24.2.2016 13.25

Tammelakeskuksesta tulee Tammelan lähitori elokuussa. Tavoitteena on luoda lähitorista alueen uudenlainen yhteisöllinen neuvonta- ja kohtaamispaikka sekä matalan kynnyksen palveluita tarjoava tukipiste.

Tammelan lähitorilla tarjotaan muun muassa palveluneuvontaa, vertaisryhmätoimintaa, asiakasohjausta, vapaaehtoistoimintaa, tapahtumia ja terveyspalveluita kaikille ikäryhmille. Yritykset, järjestöt ja kaupunki järjestävät lähitorin palveluita yhteistyössä. Tiloissa jatkaa toimintaansa terveysasema.

Lähitorilla jatkuu myös ikäihmisille suunnattu ryhmä- ja harrastetoiminta. Eri sukupolvien väliselle vuorovaikutukselle syntyy mahdollisuuksia, kun Perheiden talon toiminnat tulevat sinne vaiheittain vuodesta 2016 lähtien.

Uudesta mallista järjestetään asukasilta torstaina 17.3.2016 klo 17-19 Tammelakeskuksen tiloissa (Itsenäisyydenkatu 21 B). Tapahtumassa tarjotaan tietoa Tammelakeskuksen muutoksesta ja lähitorille tulevista palveluista. Tilaisuuden avaa apulaispormestari Mikko Aaltonen, jonka vastuualueina ovat ikäihmisten palvelut ja terveyspalvelut.

Illan tarkoituksena on antaa asukkaille mahdollisuus kertoa omia toiveitaan ja näkemyksiään
lähitorin kehittämiseksi.

Suunnittelupäällikkö