Yhteishaussa jaossa tuhansia paikkoja Treduun ja lukioihin

Julkaistu 19.2.2016 12.54

Toisen asteen ammatillisen ja lukiokoulutuksen yhteishaku alkaa 23.2. ja jatkuu aina 15.3.2016 saakka. Tuhansia pirkanmaalaisnuoriakin koskettavassa yhteishaussa suurimmat aloituspaikkamäärät löytyvät Tampereen seudun ammattiopisto Tredusta, jossa ensi syksynä alkaviin koulutuksiin otetaan yli 3000 opiskelijaa eri toimipisteisiin ympäri maakuntaa. Tredun nuorten koulutuksessa on tarjolla 28 ammatillista perustutkintoa, joista voi valmistua 51 eri ammattiin. Tampereen kaupungin lukioissa aloituspaikkoja on yli tuhannelle hakijalle, yksityisissä lukioissa haussa on muutama sata opiskelupaikkaa.

Yhteishaku kevät 2016

TreduNavi hakupalvelu aloittanut toimintansa

Tampereen seudun ammattiopiston TreduNavi hakupalvelu on aloittanut toimintansa Tredun Sammonkadun toimipisteessä. Hakupalvelu palvelee asiakkaita hakeutumiseen liittyvissä asioissa. Sieltä saa tietoa eri koulutusvaihtoehdoista, neuvontaa, yksilöllistä tukea ja ohjausta.

Yhteishaun ensimmäisellä viikolla 22.–26.2.2016 järjestetään TreduNavi hakupalvelussa avoimet ovet. Avoimien ovien aikana ma-to kello 9-18 ja pe kello 9-15 voi tutustua Tredun koulutustarjontaan ja saada lisätietoa opiskeluun ja hakeutumiseen liittyvissä asioissa. TreduNavissa on koko viikon paikalla hakupalvelun henkilökunnan lisäksi eri alojen opinto-ohjaajia. Perjantaina 26.2. voi lisäksi tavata Tredun oppisopimus- ja aikuiskoulutuksen asiantuntijoita.

TreduNavi hakupalvelu: Sammonkatu 45, Tampere (sivurakennus)
p. 040 170 5649, tredu.hakutoimisto(at)tampere.fi

Teksti Sanna Juvonen