Ympäristöluotsien perehdytyskurssi 22.2. - 2.5.2016

Julkaistu 16.2.2016 15.53

Kevään aikana on mahdollista kouluttautua vapaaehtoiseksi ympäristöluotsiksi. Kurssilla perehdytään vapaaehtoistoiminnan käytäntöihin, pirkanmaalaiseen luontoon, jokamiehenoikeuksiin ja velvollisuuksiin, luonnon hyvinvointivaikutuksiin, kestävään kehitykseen sekä Tesoman alueen viheralueiden hoitoon. Vapaaehtoistyöntekijöitä tarvitaan nyt erityisesti osallistumaan Tesoman luontokohteiden hoitamiseen. Koulutuksesta vastaavat Tampereen kaupungin museopalvelujen kulttuurikasvatusyksikkö TAITE, Luonnontieteellinen museo, Tampereen Infra ja Ekokumppanit Oy.

Valkovuokkoja metsässä

Kurssille pitää ilmoittautua etukäteen. Ilmoittautumiset Pilvi Tuomaiselle, ks. yhteystiedot alempaa.

Kurssin aikataulu

Maanantai 22.2. klo 14-16: Tervetuloa mukaan vapaaehtoistoimintaan!

Kokoonnumme Monitoimitalo 13:n Stenvall-tilassa (4. kerros), osoitteessa Satakunnankatu 13. Ensimmäisellä kerralla käydään läpi mitä vapaaehtoisena toimiminen tarkoittaa sekä minkälaista vapaaehtoistoimintaa ympäristöluotsitoiminta on.

Maanantai 7.3. klo 13-15: Pirkanmaalainen luonto, Tampereen Luonnontieteellinen museo sekä jokamiehen ja -naisen oikeudet ja velvollisuudet

Kokoonnumme Vapriikin ala-aulassa osoitteessa Alaverstaanraitti 5. Tutustumme aiheisiin amanuenssi Tomi Kumpulaisen sekä Ekokumppanit Oy:n projektiasiantuntija Olli Vakkalan johdolla.

Maanantai 21.3. klo 13-15.30: Luonnon hyvinvointivaikutukset

Kokoonnumme Varalan Urheiluopiston aulassa, osoitteessa Varalankatu 36. Liikumme luonnossa ja juttelemme luonnon hyvinvointivaikutuksista. Kouluttajana eko- ja ympäristöpsykologi Kirsi Salonen. Pukeuduthan sään mukaisiin ulkoliikuntavarusteisiin!

Maanantai 4.4. klo 13-15: Arjen ekoteot

Tapaaminen ympäristötietokeskus Moreeniassa osoitteessa Valssipadonraitti 3, Patosilta. Saat vinkkejä mm. järkevään energian ja veden käyttöön sekä kestävään liikkumiseen ja kuluttamiseen. Tekemällä päivittäin pieniä arjen ekotekoja, säästät ympäristöä ja rahaa. Kouluttajana Ekokumppanit Oy:n ympäristöneuvoja Tiina Hakala

Maanantai 18.4. klo 13-15.30: Luonnossa liikkuminen

Tapaamispaikka vahvistetaan myöhemmin. Kouluttajana Tomi Kumpulainen ja Olli Vakkala.

Maanantai 2.5. klo 13-15: Tesoman viheralueet ja kurssin päätös

Tapaamispaikka vahvistetaan myöhemmin.