Siirry sisältöön

Tampereen kaupungin perintäpalveluja hoitava yhtiö vaihtui

Julkaistu 20.1.2016 12.39

Tampereen kaupungin maksujen perintää hoitaa tammikuusta 2016 alkaen Lindorff Oy. Yhtiö huolehtii erääntyneiden laskujen perinnästä aina maksumuistutuksesta lähtien. Maksumuistutuksista käy selkeästi ilmi, mistä laskusta on kyse ja mihin asiakas voi tarvittaessa ottaa yhteyttä.

Samassa yhteydessä Tampereen kaupunki muuttaa entistä käytäntöään niin, että tästä lähtien kaupunki lähettää pääsääntöisesti vain yhden maksumuistutuksen. Tämän jälkeen lasku siirtyy perintään, ellei maksua ole edelleenkään saatu.

Kaupunki kannustaa kuluttaja-asiakkaitaan olemaan yhteydessä laskuttaneeseen yksikköön heti laskun saatuaan, jos maksujen suorittamisessa on vaikeuksia. Tällöin maksujärjestelyistä on mahdollista sopia joustavasti ilman ylimääräisiä kuluja.

Lindorffin asiakasneuvojat auttavat asiakkaita maksuasioissa myös toimistoaikojen ulkopuolella, iltaisin ja lauantaisin. Henkilökohtaisen palvelun lisäksi erääntyneisiin maksuihin liittyviä asioita voi hoitaa myös verkkopalvelussa pankkitunnuksilla, ja apua saa myös chat-neuvojalta.

Lindorff valittiin Tampereen kaupungin uudeksi perintäpalvelujen hoitajaksi kilpailutuksen perusteella. Edellinen kumppani Intrum Justitia Oy hoitaa perintätoimenpiteet loppuun niiden laskujen osalta, jotka on siirretty heille sopimuskauden aikana.

Apua maksun myöhästyessä:
- Lindorffin asiakaspalvelu: puh. 02 2700 300 (ma-pe 8–20, la 10–15)
- Verkkopalvelussa voi maksaa perintälaskun, siirtää eräpäivää, tehdä joustavasti maksusuunnitelman tai kysyä apua chat-neuvojalta: Lindorff24.fi
- Tukea ja tietoa yleisimmissä perintään liittyvissä kysymyksissä: www.maksumyöhässä.fi

Lisätietoja:
reskontra-asiantuntija
Jaana Mäkinen
p. 03 5656 4465
tai [email protected]


Teksti Raija Lindell