Toiminta-avustusten ja ammattitaiteilijoiden stipendien hakuaika on meneillään

Julkaistu 14.1.2016 9.29

Tampereen kaupungin toiminta-avustukset ja ammattitaiteilijoiden stipendit vuodelle 2016 ovat parhaillaan haettavissa. Molempien hakuaika päättyy 29.1.2016 kello 15.45.

Tanssimassa

Haettavissa ovat nyt kaikki muut toiminta-avustukset paitsi Festivaalit ja suuret yleisötapahtumat, joiden hakuaika oli viime vuoden marraskuussa. Toiminta-avustusta voivat hakea rekisteröityneet yhdistykset ja yhteisöt, jotka ovat toimineet vähintään yhden kalenterivuoden ennen avustuksen hakua. Toiminta-avustusta myönnetään yhdistysten sääntöjen mukaiseen perustoimintaan. Haettavina ovat ikäihmisten palvelujen, lasten ja nuorten palvelujen, sivistys- ja elämänlaatupalvelujen sekä terveyttä ja toimintakykyä edistävien palvelujen toiminta-avustukset.

Ammattitaiteilijoiden stipendiä voivat hakea ammattitaiteilijoina työskentelevät tamperelaiset. Vuonna 2016 ammattitaiteilijoiden stipendit myönnetään kirjallisuuden, visuaalisten taiteiden, lastenkulttuurin sekä taiteiden välisillä aloilla toimiville taiteilijoille. Taiteilijan työn ei tarvitse olla päätoimista, mutta stipendillä ei kuitenkaan tueta harrastustoimintaa. Stipendiä voivat hakea tamperelaiset yksityishenkilöt, sitä ei myönnetä ryhmille tai yhteisöille. Stipendi voidaan myöntää taiteilijalle työskentelyyn tai jatkokoulutukseen.

Projektipäällikkö
Outi Lehtinen