Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Maalissa-näyttelyssä pelataan ja seikkaillaan

Julkaistu 12.1.2016 13.37

Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsän näyttely Maalissa haastaa pohtimaan sanan moninaisia merkityksiä: Kuka on maalissa? Milloin ollaan maalissa? Missä se maali on? Mitä se maali on? Näyttely on avoinna Lastenkulttuurikeskus Rullassa 9.1. - 13.3.2016.

Näpsän lukuvuoden teemana on ollut muotoilu, joka ilmentyy näyttelyssä mm pelimuotoiluna. Pelimaton ja –laudan yhdessä muodostama peli johdattaa kävijän pelaamisen maailmoihin. Yleisö pääsee kokeilemaan muotoilutaitojaan sekä ihmettelemään muotoilun saloja lasten tekemien esineiden innoittamina.

Taito Pirkanmaa ry:n Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsä järjestää käsityön taiteen perusopetusta laajan oppimäärän opetussuunnitelman mukaan. Opiskelu on tavoitteellista ja vuodesta toiseen etenevää. Näpsä tarjoaa onnistumisen kokemuksia laajalle joukolle pirkanmaalaisia lapsia, nuoria ja aikuisia. Näpsässä opiskelee yli 1000 lasta, nuorta ja aikuista 11 paikkakunnalla Pirkanmaalla. Opetus kehittää tietoja, taitoja ja käsityökulttuurin eri osa- alueilla, vahvistaen oppijan kokonaispersoonallisuutta ja esteettistä valintakykyä ja kannustaen luovaan ongelmanratkaisuun. Jatkuva kehittäminen, uusien toimintatapojen etsiminen ja korkeaan laatuun pyrkiminen on ominaista Näpsän toiminnalle. Tärkeintä kuitenkin on se, että kaiken keskiössä on lapsi yksilöllisine ominaisuuksineen ja taitoineen.

Lastenkulttuurikeskus Rulla
avoinna ke 12–18, to 9–14 (näyttelytila suljettu 9-12), pe 9–14, la–su 10–16