SAS lisää kapasiteettiaan Tampere-Tukholma -välillä

Julkaistu 21.12.2015 11.21

SAS on siirtänyt marraskuun alusta Tampereen ja Tukholman väliselle reitilleen uudet, isommat koneet, joiden myötä matkustajakapasiteetti kasvaa jopa 30 prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna.

SAS tarjoaa tammikuusta lähtien matkustajille jopa neljä päivittäistä lähtöä Tukholmasta Tampereelle ja Tampereelta Tukholmaan. Aikatauluja on muokattu paljon lentävien matkustajien tarpeiden mukaisesti, ja reittejä tullaan lentämään täysin uusilla koneilla. Välilasku Tukholmassa tarjoaa matkustajille mahdollisuuden hyödyntää SASin kattavaa jatkolentojen verkostoa. Tampereelta pääsee jatkossakin suosikkikohteisiin kuten Lontooseen, Pariisiin ja Milanoon SASn siivin.

– Tampereen ja Pirkanmaan seutu on SASille tärkeä alue Suomessa. Arlanda Tukholmassa tarjoaa erittäin hyvät jatkoyhteydet ja tiiviit aikataulumme mahdollistavat sen, että asiakas tavoittaa suuren osan maailmasta ajallisesti tehokkaalla matkallaan. Syyskuussa avattiin uusi reitti Hong Kongiin, ja maaliskuussa 2016 avautuu reitti Los Angelesiin, kertoo Key Account Manager Tuomas Kankaala SASilta.

- Yhteistyö SAS:n kanssa on lähtenyt tehokkaasti käyntiin ja erityisen iloinen olen heidän todella nopeasta ja asiakkaan tarpeet huomioivasta reagoinnistaan, kun pyysimme lentoaikatauluihin pieniä aikataulumuutoksia parempien jatkoyhteyksien vuoksi. SAS:n pitkänmatkan reittiavaukset Tukholmasta ovat myös kiinnostavia mahdollisuuksia nopeilla yhteyksillä - erityisesti USAn länsirannikolle matkustettaessa. Lyhyt lento Tukholmaan ja suurempi istuinpaikkakapasiteetti antaa mahdollisuuden lisätä muun muassa tehokasta kauttakulkumatkustusta Arlandan kautta SAS:n kaikille pitkänmatkan reiteille, toteaa lentoliikenteen kehitysjohtaja Marja Aalto Tredeasta.

- On hienoa, että SAS näkee Pirkanmaan alueen vahvan asiakaspotentiaalin ja haluaa edelleen aktiivisesti panostaa sekä lentoyhteyksien että kapasiteetin kehittämiseen. Finavian ja SAS:in välinen yhteistyö on Tampereen lentoasemalla tiivistä ja palveluita sekä toimintaa on jatkuvasti kehitetty. Tätä työtä edelleen jatkamme yhteisten asiakkaidemme parhaaksi, kertoo Tampere-Pirkkalan lentoaseman päällikkö Mari Nurminen.

Tukholman ja Tampereen väliä tullaan liikennöimään tammikuusta 2016 lähtien muun muassa uusilla ATR 72-600 -koneella, jossa on 70 matkustajapaikkaa, sekä huhtikuusta lähtien CRJ900-koneella, jossa on 90 matkustajapaikkaa. SASilla on käynnissä juuri nyt suuri kaukolentokoneiden uudistaminen uusilla matkustamoilla. Kaikkiin koneisiin tulee uusi matkustamo kevään 2016 aikana.

Lisätietoja:
Tuomas Kankaala, Key Account Manager SAS, + 358 50 336 3880