Siirry sisältöön

Yrittäjiä innostetaan miettimään Tesoman hyvinvointikeskuksen palveluja

Julkaistu 28.10.2015 15.00

Minkälaiset palvelut voisivat edistää tesomalaisten hyvinvointia ja miten niiden vaikuttavuutta pystyttäisiin mittamaan? Tähän kysymykseen paneudutaan kolmannessa Tesoman hyvinvointikeskusta käsittelevässä työpajassa, jossa kaupunki kehittää hyvinvointikeskukselle uudenlaista palvelumallia yhdessä yrittäjien ja järjestöjen edustajien kanssa. Tilaisuus on tiistaina 17.11. kello 13 - 15.30 Media 54:n tiloissa Finlaysonin alueella.

Hyvinvointikeskuksen palvelut rakennetaan asukkaiden näkökulmasta. Alustavasti palveluiden hankintaan on suunniteltu allianssimallia tai muuta vahvaan kehittämiskumppanuuteen pohjautuvaa mallia. Kaikki hyvinvointikeskushankkeeseen lähtevät tahot sitoutuvat yhteisiin tavoitteisiin, ja hankkeen riskit ja hyödyt jaetaan toimijoiden kesken.

Tampereen kaupunki on erityisesti kiinnostunut palveluntuottajien näkemyksistä palvelujen järjestämisen vaihtoehtoista ja kumppanuusmallin muodostamisen periaatteista. Kaupunki kaipaa näkemyksiä myös keskuksen palvelukokonaisuuden ja vaikuttavuustavoitteiden määrittelyyn.

Tesoman hyvinvointikeskus rakennetaan liikekeskuksen yhteyteen. Se avautuu vuonna 2017. Kaupallisten palvelujen lisäksi keskukseen sijoittuu muun muassa terveysasema, hammashoitola, äitiys- ja lastenneuvola sekä kirjasto. Sinne on suunniteltu myös uudenlaista sosiaali- ja hyvinvointineuvontaa sekä muita matalan kynnyksen palveluja. Digitaalisista ratkaisuista etsitään tukea muun muassa asukkaiden omahoitoon.

17.11. järjestettävä työpaja on avoin kaikille hankkeesta kiinnostuneille, mutta erityisesti yrittäjille ja eri järjestöjen edustajille. Tilaisuus on markkinapuheenvuoro, eikä sitouta osallistujia esimerkiksi osallistumaan mahdolliseen kilpailutukseen.

Tilaisuuden järjestää OmaTesoma -hanke.


Lisätietoja

Projektipäällikkö
Mari Heikkilä
puhelin 040 160 4286
sähköposti [email protected]


Teksti Tuula Ala-Honkola