Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Pirkanmaalla valmistaudutaan Suomi 100 –juhlavuoteen

Julkaistu 5.3.2015 10.30

Vuonna 2017 tulee kuluneeksi sata vuotta Suomen itsenäistymisestä. Itsenäisyyden juhlavuotta tullaan juhlistamaan kaikkialla Pirkanmaalla, pienissä ja suurissa tilaisuuksissa. Juhlavuoden valtakunnallinen teema on ”Yhdessä”. Itsenäisyyden juhlavuosi 2017 on sukupolvemme merkittävin juhlavuosi.

Pirkanmaan liitto ja Tampereen kaupunki ovat kutsuneet pirkanmaalaisia yhdistyksiä, yrityksiä, oppilaitoksia ja kuntien edustajia tiistaina 10.3. Tampere-taloon kuulemaan juhlavuoden valtakunnallisia tavoitteita sekä ideoimaan niitä tapoja, joilla pirkanmaalaiset voivat juhlia satavuotiasta isänmaatamme.

Itsenäisyyden aikana Suomi on kehittynyt moderniksi eurooppalaiseksi sivistysvaltioksi. Suomalaisilla on nyt näköalaa katsoa vuosisata taaksepäin ja pohtia tulevaisuutta. Muistetaan menneitä sukupolvia ja arvostetaan heidän uhrauksiaan ja ahkeruuttaan Suomen ja Pirkanmaan rakentamisessa ja sen kulttuurin luomisessa.

Juhlavuoden tapahtumia koordinoivat valtioneuvoston kanslian asettama Suomi 100-sihteeristö, maakuntaliitot ja kunnat.

Lisätietoja: Pirkanmaan liitto: hallintojohtaja Petri Pikkuaho, puh. 050 3005180
Tampereen kaupunki: erityisavustaja Mikko Närhi, puh. 0408063640

Teksti Mikko Närhi