Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyyttä selvitetään kyselyllä

Julkaistu 28.5.2014 9.32

Tampereen kaupunki selvittää kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyyttä kotihoidon palveluihin.

Kyselyyn on valittu satunnaisesti puolet kotihoidon asiakkaista Tampereelta sekä Orivedeltä. He saavat touko-kesäkuun vaihteessa postitse kotiinsa kyselylomakkeen. Lomakkeet pyydetään palauttamaan vastauskuoressa torstaihin 19. kesäkuuta 2014 mennessä.

Lomakkeessa kotihoidon asiakkailta kysytään mielipiteitä muun muassa vaikutusmahdollisuuksista saamiinsa kotihoidon palveluihin, työntekijän ammattitaidosta, asiakaspalvelun sujuvuudesta, tiedonkulusta ja työntekijöiden tavoitettavuudesta. Lisäksi vastaajat voivat arvioida erilaisten väittämien avulla ateria-, siivous-, turva- ja kauppapalvelua sekä päiväkeskusten palveluja.

Kaikki vastaukset käsitellään luottamuksellisesti.

Kyselyn tavoitteena on selvittää niin kaupungin oman tuotannon kuin ostopalvelujen kotihoidon laatua sekä kehittää palveluita. Kyselyn tuloksia tarkastellaan ikäihmisten palvelujen lautakunnassa syyskuussa 2014.

Vastaavanlainen kysely on tehty myös kolmena edellisvuotena. Kyselyn toteuttaa Tampereen kaupungin tilaajaryhmän ikäihmisten hyvinvoinnin ylläpitämisen palvelut.


Teksti Marika Haapala