Lapsiperheiden kotipalvelu
Koronavirusaika
Lapsiperheiden kotipalvelu toimii normaalisti, mutta koronaviruksen tartuntariskistä johtuen emme kuitenkaan voi työskennellä perheissä, joissa jollakin perheenjäsenistä on todettu koronavirus tai on mahdollinen tartuntalähderiski olemassa. Näin varmistamme, ettemme kotikäyntien yhteydessä siirrä mahdollista koronavirusta perheestä toiseen. Perhetyöntekijät käyttävät suojamaskia.
Lapsiperheiden kotipalvelu tarjoaa varhaista tukea tamperelaisille perheille. Kotipalvelun työntekijät auttavat haasteellisessa elämäntilanteessa olevia perheitä. He tukevat perheiden arjessa selviytymistä.
Palvelu on tarkoitettu lyhytkestoiseksi avuksi niin, että sen avulla ennaltaehkäistään perhetilanteen vaikeutumista. Työtä tehdään pääsääntöisesti perheen kotona. Tarvittaessa yhteistyötä tehdään myös muiden perhettä tukevien työntekijöiden kanssa.
Voit saada lapsiperheiden kotipalvelua, kun perheesi tarvitsee tilapäistä apua ja tukea vanhemmuuteen ja arjessa selviytymiseen. Ota yhteyttä, kun
- tarvitset apua raskauteen ja vauvan hoitoon liittyvissä vaikeuksissa
- perheesi on monikkoperhe
- kaipaat tukea arkirutiinien hallintaan sekä kodinhoitoon
- tarvitset lastenhoitoapua esim. yllättävän sairastumisen tai lääkärikäynnin ajaksi.
Ensimmäistä lastaan odottaville on tarjolla Ekavauva-palvelu, joka sisältää kolme maksutonta perhetyöntekijän käyntiä: yksi käynti ennen vauvan syntymää ja kaksi käyntiä vauvan syntymän jälkeen (kolmen kuukauden sisällä). Lisätietoja saat oman alueesi kotipalvelusta.
Ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Sähköpostiosoite riippuu asuinalueestasi, mutta puhelinnumero on sama kaikille. Soittoaika on ma ja to klo 9 - 11 sekä ti klo 13 - 15.
Mihin alueeseen kuulut? Lista eteläisen, pohjoisen ja läntisen palvelualueen asuinalueista
Halutessasi voit siis jättää yhteydenottopyynnön sähköpostitse oman alueesi sähköpostiin. Sinuun otetaan puhelimitse yhteyttä 1 - 3 vuorokauden kuluessa. Muista laittaa viestiin nimesi ja yhteystietosi. Huomioithan, että kyseessä on suojaamaton sähköpostiyhteys ja siksi on mahdollista, että ulkopuoliset pystyvät saamaan viestin haltuunsa. Hyvinvointipalvelut eivät vastaa sähköpostin väärinkäytöksistä, vaan viestin lähettäminen on lähettäjän vastuulla.
Kotipalvelu on asiakkaalle maksullista. Lisää tietoa maksun määräytymisestä:
Lapsiperheiden kotipalvelun asiakasmaksut
Voita antaa palautetta palvelusta verkkolomakkeella:
Ulkoinen linkkiLapsiperheiden kotipalvelun asiakaspalaute https://elomake.tampere.fi/lomakkeet/21954/lomakkeet.html
Omavalvontasuunnitelma
Tämän sivun lyhytosoite on www.tampere.fi/lapsiperheidenkotipalvelu