Palvelukioskit

Kaksi ihmistä istumassa sohvaryhmässä kannettavan tietokoneen äärellä.

Jokaisessa Tampereen kaupungin hyvinvointikeskuksessa on palvelukioski, jossa on tarjolla kävijöille ennaltaehkäisevää terveysneuvontaa ja palveluohjausta ilman ajanvarausta. 

Tervetuloa saamaan palvelua ja järjestämään toimintaa ja palveluja hyvinvointikeskusten palvelukioskeihin!

Ohjeita palvelukioskissa toimintaa ja palvelua järjestäville

Hyvinvointikeskus tarjoaa: 

  • Tilan (sohvanurkkaus ja mahdollisuus hiljaiseen tilaan), jossa tietokone etäyhteysmahdollisuuksin (pl. Lielahtikeskus) 

  • Alueellisia ja koko kaupungin kattavia markkinointikanavia (sähköiset näytöt, tapahtumakalenterit, some) 

  • Aluekoordinaattorin avun viestinnän suunnittelussa ja toteuttamista koskevien kysymysten selvittelyssä

  • 1−2 kertaa vuodessa yhteisen kehittämisiltapäivän kaikille palvelukioskissa toimintaa ja palvelua järjestäville 

 

Sinun vastuullasi on: 

  • Selkeä palvelun sisältö ja idea 

  • Ammattilainen/osaaja toteuttamaan palvelu

  • Ratkaisu asiakkaalle

  • Palvelussa tarvittavan materiaalin teko (tulosteet)

  • Valmiin mainoksen tekeminen Instagramia ja hyvinvointikeskusten sähköisiä näyttöjä varten: 

    • Instagram (#tamperealueellasi): kuvasuhde 16:9 tai 1:1, PDF/JPG/PNG 
    • Sähköiset IDiD-näytöt hyvinvointikeskuksissa: kuvasuhde 16:9 (1920x1080p, vaaka) ja 9:16 (1080x1920p, pysty), PDF/JPG/PNG 

    • Lisäksi tapahtumakalenteria varten voit toimittaa logon läpinäkyvällä taustalla (PNG/PDF, 300ppi) 
  • Markkinointi omissa kanavissasi 

  • Tehdä ilmoitus tapahtumat.tampere.fi -sivustolle ja halutessasi lisäksi Pirkanmaan Menokoneeseen Pirkanmaa Menokone (aamulehti.fi) ja Lähellä.fi -sivustolle (jos olet 3. sektorin toimija). 

  • Palvelukioskin siistiin kuntoon jättäminen pois lähtiessä 

  • Palvelun jälkeen kävijätietojen ja kommenttien vienti yhteiseen ”Palvelukioskien kumppanit” Teams-työtilan raporttiin 

 

Peruutukset ja aineistojen toimitukset: 

Jos suunnittelemasi palvelu peruuntuu, ilmoita siitä mahdollisimman pian kyseiseen hyvinvointikeskukseen. 

Päivitetty 2.1.2023