Hae
a a

PIKI-verkkokirjastoon laitemukautuva käyttöliittymä

Julkaistu 6.4.2017 12.19

PIKI-verkkokirjaston käyttö on nyt aiempaa sujuvampaa myös tabletilla ja puhelimella.

piki-verkkokirjasto eri laitteiden näytöillä

PIKI-verkkokirjastoon on päivitetty uusi, laitemukautuva käyttöliittymä. Uusi käyttöliittymä mukautuu entistä paremmin eri laitteille, kuten puhelimelle, tabletille tai tietokoneelle. Uuteen käyttöliittymään tehdään vielä tyyli- ja sisältökorjauksia.

Verkkokirjaston yleisimmät toiminnot, kuten sisäänkirjautuminen, teosten haku, lainojen uusinta tai teoksen varaus, ovat säilyneet ennallaan. Sivuja on ryhmitelty uudelleen tai niitä on poistettu, jotta eri kokoisilla laitteilla saman sivuston käyttäminen olisi mahdollisimman helppoa.

Muutosta navigointiin

Suurimmat uuden käyttöliittymän mukanaan tuomat muutokset liittyvät sivuston navigointiin eli liikkumisjärjestelmään. Isoimmilla näytöillä sivulta toiselle siirrytään ylänavigointipalkin alasvetovalikoiden kautta. Pienimmillä näytöillä eli matkapuhelimilla käyttöliittymä on hyvin samantapainen kuin vanhalla m.piki.fi -mobiilisivustolla: navigointivalikko ja sisäänkirjautuminen ovat sivun yläosassa.

Tutustu ja lue lisää: