Hae
a a

Metson pääkerros kiinni 2.5.–9.7.2017

Julkaistu 21.3.2017 12.12

Pääkirjasto Metson pääkerros on remontin vuoksi suljettuna vapusta heinäkuun alkupuolelle. Lasten ja nuorten osaston palvelut ovat pääosin pois käytöstä jo pääsiäisestä alkaen.

Näkymä kirjasalista

Pääkirjasto Metson pääkerros suljetaan reiluksi kahdeksi kuukaudeksi remontin siirtyessä kirjasaliin sekä lasten ja nuorten osastolle. Sulun aikana pääkirjaston parvikerroksen musiikkiosasto ja lehtisali palvelevat normaalisti. Myös pohjakerroksen luentosalit, työskentelytilat ja mikrofilmihuone sekä pääkerroksen Pirkankadun puoleinen työskentelytila asiakaskoneineen ovat asiakkaiden käytössä. Café Metso on toukokuussa avoinna arkisin klo 10–15.30 ja lauantaisin klo 10–16. Kesäkuun alusta sulkuajan loppuun kahvila on kiinni.

Asiakaspalvelu toimii touko-heinäkuussa tilapäisesti pohjakerroksen aulassa. Palautuksia voi jättää normaalisti, ja varaukset ja tulosteet tulevat noudettaviksi pohjakerrokseen. Asiakkaiden lainattavana on pieni kokoelma palautettua aineistoa aikuisille ja lapsille sekä Vippi-kirjoja. Musiikki- ja lehtikokoelmat ovat käytössä normaalisti parvikerroksessa.

Pidennetyt laina-ajat

Sulkuajan vuoksi kaikille pääkirjasto Metsosta lainatuille aineistoille annetaan tavallista pitempi laina-aika. Eräpäiviä siirretään 30.3. alkaen porrastetusti sulkuajan yli, ja eräpäivät ajoittuvat 17.7.–30.7 väliselle ajalle. Ainoastaan Vippi-aineistojen laina-aika on normaali 7 vrk.

Pääsisäänkäynti on sulun aikana pois käytöstä, ja pääkirjastoon kuljetaan Hämeenpuiston puolelta entisen Muumilaakson ovista. Pohjakerroksesta pääsee hissillä pääkerroksen työskentelytilaan ja hissillä tai portaita pitkin parvikerrokseen. Palautusluukku siirtyy huhtikuussa takaisin vanhalle paikalleen Mustalahdenkadun puolelle.

Ilmastointi- ja sähkötöitä sekä hyllymuutoksia

Toukokuun alusta alkaen pääkerroksessa tehdään ilmastointitöitä, joiden vuoksi kattoja joudutaan aukaisemaan. Myös hyllyjen sähköjä ja valaisimia uusitaan ja kirjallisuuden hyllypaikkoja muutetaan. Sekä tietopalvelu- että lastenosaston palvelutiskit puretaan ja uusitaan. Lisäksi pääsisäänkäynti, portaat ja luiska remontoidaan. Näistä syistä johtuen kerros on suljettava asiakkailta, koska remontin keskellä ei voi turvallisuussyistä kulkea.

Pääkirjasto Metson remontti valmistuu kokonaisuudessaan syksyllä. Parvi- ja pohjakerroksessa uudet asiakastilat ovat pääosin valmistuneet, ja remontti ulottuu enää lähinnä henkilökunnan tiloihin. Metson uusia avajaisia juhlitaan marraskuussa 2017.

Sulkuajan palveluista vastaavat päälliköt:
Lainauspalvelupäällikkö
Anu Virtanen
sähköposti if.erepmat@nenatriV.unA

Tietopalvelupäällikkö
Raili Sihvonen
sähköposti if.erepmat@nenovhiS.iliaR

Lapset ja nuoret
Palvelupäällikkö
Niina Salmenkangas
sähköposti if.erepmat@sagnaknemlaS.aniiN

Musiikki ja lehdet