Hae
a a

Metson musiikkiosasto taas avoinna

Julkaistu 24.1.2017 12.55

Pääkirjasto Metson musiikkiosaston remontti on valmistunut, ja osasto on avattu asiakkaille.

Pääkirjaston musiikkiosastolla tehtiin kahden kuukauden sulun aikana sähkötöitä sekä parannuksia ilmastointiin, valaistukseen ja henkilökunnan työtiloihin. Asiakkaiden käyttöön on lisäksi tulossa kolmas musiikkihuone. Remontti eteni aikataulussa ja suunnitelmien mukaan.

– Asiakkaille näkyvin muutos on avara ja valoisa sisäänkäynti. Osastolla on myös entistä enemmän avointa tilaa tapahtumien järjestämiseen, ja valaistus on kohentunut huomattavasti. Uuteen musiikkihuoneeseen on suunnitelmissa tuoda laajempi valikoima soittimia ja vahvistaa musiikin omatuotannon mahdollisuuksia, palvelupäällikkö Jarkko Rikkilä sanoo.

Remontissa musiikkiosaston ja parvikerroksen aulan välinen seinä korvattiin lasiseinällä. Nyt tila avautuu entistä paremmin aulaan ja yhdistyy tiiviimmin kerroksen muihin toimintoihin. Pääkirjaston parvikerroksessa sijaitsevat myös uusi lehtisali ja Cafe Metso.

Kokonaisuudessaan pääkirjasto Metson remontti valmistuu syksyllä 2017.

Luvassa vilkas tapahtumakevät

Metson musiikin tavoitteena on olla aktiivinen osa musiikkielämää ja tarjota monipuolisia palveluita musiikin harrastamisen tukemiseen. Musiikkisisältöjen ja asiakaspalvelun tarjoamisen lisäksi pääkirjaston parvikerroksessa järjestetään runsaasti musiikkitapahtumia laidasta laitaan. Alla poimintoja alkukevään tapahtumista.

Ke 25.1. klo 16.30
Pohjalaisia-ooppera Metsossa
Vieraana Pohjalaisia-oopperan oopperalaulajat Päivi Nisula ja Marjukka Tepponen.

La 4.2. klo 14
Voiko musiikki muuttaa maailmaa?
Keskustelemassa muusikko Pekko Käppi, musiikintutkimuksen professori Tarja Rautiainen-Keskustalo, palvelupäällikkö Jarkko Rikkilä ja tietokirjailija, freelance-toimittaja Mervi Vuorela. Moderaattorina toimii dosentti Petri Hoppu. Pekko Käppi esiintyy.

Ke 8.2. klo 18
Kirjastolevyn julkistustilaisuus
Maritta Kuula & Janne Lastumäki

Ti 28.2. klo 16.30
Musiikki & Runo
Kalevalan päivän ja suomalaisen kulttuurin päivän kunniaksi yhdistetään musiikin ja runon lumovoima. Tampere Filharmonian muusikoiden sävelet ja Kristiina Wallinin runonsäkeet takaavat työpäivän jälkeisen taidenautinnon.

La 4.3. klo 12 ja klo 14
Syntetisaattorityöpaja